کلاهبرداران همراه بانک در مرکز خریدی در بانکوک دستگیر شدند

به اشتراک بگذارید:

پلیس عصـر سه شنبـه (۹ آوریل) دو مرد هنگ کنگـی را در مرکـز خرید سیام پاراگـون دستگیر کرد که گفته ‌می‌شود برای دزدیدن پول از حساب‌های همـراه بانـک کاربران تلفـن همـراه پیامک‌هـایی با لینک‌های جعلـی ارسال می‌کردند.

به گفته ستاد فرماندهی دفتر تحقیقات جرائم سایبری تایلند، تای لوی، ۴۳ ساله، و من لوک لی، ۲۵ ساله، در مقابل مرکز خرید سیام پاراگون در منطقه پتوموان بانکوک با یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل به نام ایستگاه دروغین یا “Stingray” و چهار تلفن همراه دستگیر شدند.

او گفت که از این دستگاه و تلفن‌ها برای ارسال پیامک‌های جعلی استفاده می‌شد که به کاربران تلفن همراه اعلام می‌کرد که اعتبار امتیازهای آنها رو به اتمام است و آنها باید برای دریافت جوایز روی لینک‌ها کلیک کنند.

پس از کلیک بر روی لینک‌ها ، قربانیان به صفحات جعلی منتقل شده و از آنها خواسته می‌شود که اطلاعات شخصی خود را وارد کنند و سپس تمام پول موجودی حساب‌های آنها صفر شده و به حساب فرد کلاهبردار منتقل می‌شود.

مقدار پول کلاهبرداری شده از این ترفند فاش نشده است.

دستگاه الکترونیکی سیار که مظنونان استفاده می کردند قادر به ارسال پیام کوتاه به ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار شماره تلفن در شعاع یک کیلومتری است. چنین کلاهبردارانی معمولاً در مراکز خرید و بازارهایی فعالیت می کنند که در آن افراد زیادی با استفاده از اپلیکیشن‌های بانکداری تلفن همراه پرداخت می کنند.

دو هنگ کنگی دستگیر شده به پلیس گفتند که با مردی به نام آکن در مالزی ملاقات کرده اند که به آنها گفته است این دستگاه الکترونیکی را در یک کوله پشتی از یک تایلندی در معبد اروان تحویل گرفته و به مکان‌های خاصی ببرند.

آنها گفتند که نمی‌دانستند این دستگاه برای چه کاری استفاده می‌شود. آنها قبلا به مراکز خرید سنترال ورلد و آیکون سیام نیز رفته‌اند.


بیشتر بخوانید:






4.5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.