مرز تایلند و مالزی از ماه آینده بازگشایی می شود

به اشتراک بگذارید:

دولت تایلند به منظور آغاز بهبود اقتصاد و صنعت گردشگری استان‌های جنوبی از ماه آینده مرزهای این کشور را با کشور مالزی باز می‌کند.

به گفته معاون سخنگوی دولت راچادا داندیرک؛ نخست وزیر پرایوت چان او چا به ستاد مدیریت وضعیت کویید ۱۹ و مرکز عملیات اورژانس گردشگری و ورزشی دستور داده است تا اقدامات لازم را جهت بازگشایی مرز‌های سونکلا، یالا، ناراتیوات و ساتون انجام دهند.

با توجه به سیاست دولت مبنی بر رفع حباب‌های سفر با مالزی، گردشگران ورودی از کشور همسایه می‌توانند تحت طرح Test and Go بدون قرنطینه وارد کشور شوند. با این حال، مسافران پس از ورود به تایلند همچنان باید دو تست پی سی آر را پشت سر بگذارند.

نخست وزیر تایلند بر این باور است که کشور علیرغم همه گیری، یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان باقی خواهد ماند.

خانم راچادا گفت: دولت از تلاش‌ها برای احیای صنعت گردشگری با تأکید بر سلامت و ایمنی عمومی حمایت خواهد کرد.

دکتر سوتپ پتماگ از وزارت بهداشت عمومی گفت که وضعیت کووید ۱۹ در مالزی و تایلند مشابه است. او گفت که در ۱۲ فوریه حدود ۲۰ هزار مورد جدید کرونایی وجود داشت که وزارت بهداشت عمومی انتظار دارد خطر بازگشایی مرز‌ها کمتر باشد.

وی افزود؛ قبل از بازگشایی، سازمان‌های دولتی فرآیندهای مهاجرتی و گمرگی، آزمایش‌ها، هتل‌های دارای استاندارد SHA+ و کسب‌وکارهای عاریاز کووید از جمله ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اماکن گردشگری، رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ را آماده خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.