آبشار مه‌یا در استان چیانگ مای

به اشتراک بگذارید:

آبشارها یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در استان چیانگ مای هستند. آنها به خاطر محیط طبیعی جذابشان، مکانهای مناسبی برای رفتن و گذراندن اوقات خوش با دوستان و خانواده هستند و آبشار مه‌یا (Mae Ya) یکی از این موارد است. در واقع، این یکی از زیباترین آبشارهای چیانگ مای در شمال تایلند است.

آبشار مه‌یا در پارک ملی دوی اینتانون واقع شده است. آبشارهای زیادی در آن پارک ملی موجود است، اما «مه یا» به عنوان بزرگترین و زیباترین آبشار استان شناخته می شود.

آبشار مه‌یا یک صخره ۳۰ طبقه است که آن را بسیار خیره کننده کرده است. آب از ارتفاع بیش از ۲۰۰ متری همواره جریان دارد. دربرخی از نقاط صخره گردشگران می توانند در آن قدم زده و پاهایشان را وارد آب کنند.

دسترسی به آبشار ممکن است کمی دشوار باشد، ولی قطعا مقصدی است که دوست دارید بعد از پیاده روی ۱۴ کیلومتری در آنجا با فضای خیره کننده استراحت کرده و نظاره گر طبیعت اطراف آن باشید. به خاطر عدم ارائه خدمات وسایل نقلیه عمومی، بهترین راه رفتن به این آبشار استفاده از ماشین شخصی است که بتوانید خودتان را به راحتی به پارک ملی دوی اینتانون برسانید. توصیه می‌شود پوشش و کفش مناسبی داشته باشید، زیرا مسیر ۱۴ کیلومتری که تا آبشار طی خواهید کرد مسیری کاملاً زیگزاگ و شیب دار است.

گردشگران می‌توانند با پرداخت هزینه ورودی ۲۰۰ بات برای بزرگسالان و ۱۰۰ بات برای کودکان (برای افراد تایلندی این مباغ به ترتیب ۵۰ و ۲۰ بات می‌باشد) از این آبشار زیبا بازدید به عمل بیاورند.

تصاویر
موقعیت آبشار

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.