بازار گل بانکوک

به اشتراک بگذارید:

بازار گل بانکوک که در بین تایلندی ها به نام پک کلونگ تلت (Pak Khlong Talad) شناخته می‌شود، بزرگترین بازار گلهای تازه و عمده فروشی در بانکوک است. این بازار انواع گلهای پرطرفدار از جمله گل رز، گل‌های فراموشم مکن، گل ارکیده، نیلوفرها و غیره، همچنین اقلام مرتبط با گیاهان را در خود جای داده است. بیشتر آنها بصورت بسته‌بندی شده هر کدام از حدود ۲۰ تا ۱۰۰ بات به فروش می رسند و قیمت‌ها به طرز شگفت انگیزی ارزان هستند.

در زمان سلطنت راما اول (۱۷۸۰–۱۸۰۹)، این مکان یک بازار شناور بود تا اینکه در دوران پادشاهی راما پنجم (۱۸۶۸ – ۱۹۱۰)، این مکان به بازار ماهی تبدیل شد که ماهی‌های صید شده را از طریق رودخانه چائو پرایا مستقیماً از رودخانه تاچین در استان ساموت ساکون به بانکوک ارسال می کردند. امروزه این بازار یکی از مراکز مهم تولید و پخش انواع گل در بانکوک است که در سراسر کشور پخش می‌شود.

این بازار بخشی از شهر باستانی است و در جاده چاک پد (Chak Phet)، در نزدیکی پل یادبود (Saphan Phut) واقع شده است. فروشگا‌ها در داخل مغازه‌های ۲ تا ۳ طبقه در دو طرف جاده اصلی مستقر شده اند. این بازار درست در جنوب معبد پو (Wat Pho) قرار دارد که از یک طرف به اسکله رودخانه دسترسی دارد، بنابراین اگر با سایر جاذبه های گردشگری منطقه ترکیب شود، یک سفر عالی یک روزه را ایجاد می کند.

بازار گل بانکوک ۲۴ ساعته باز است و بعد از نیمه شب بسیار زنده و پرتردد است و بهترین زمان برای بازدید از بازار قبل از طلوع آفتاب حوالی ساعت ۳ – ۴ صبح است. این زمانی است که خریداران برای تحویل سفارشات خود به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

تصاویر
موقعیت بازار

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.