چشم انداز مالی تایلند به کمک بانک‌های مجازی متحول می‌شود

به اشتراک بگذارید:

روزنامه سلطنتی تایلند اعلام کرد که تاسیس بانک‌های مجازی در تایلند به واقعیت تبدیل می شوند و بانک مرکزی تایلند (BoT) درخواست‌ها را از ۲۰ مارس تا ۱۹ سپتامبر سال جاری می پذیرد. هدف از بانکداری مجازی، تحریک رقابت و تضمین ثبات سیستم مالی، رفع محدودیت تعداد مجوزهای موجود است.

انتظار می‌رود بانک‌های مجازی به مشتریانی که تاکنون از خدمات بانکی سنتی بهره‌مند نشده‌اند، از جمله کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) که با مشکل تأمین سرمایه مواجه هستند و افراد با درآمد کم، خدمات دهند. امید می رود که این امر باعث کاهش اتکا به کانال‌های غیررسمی استقراض شود، زیرا بانک‌های سنتی اغلب درخواست وام‌های بدون وثیقه را رد می کنند.

بانک مرکزی تایلند امیدوار است که ایجاد بانک‌های مجازی منجر به کاهش نرخ بهره و کارمزد شود، زیرا هزینه‌های اجرایی خدمات کاملاً دیجیتالی به دلیل تعداد کارکنان کمتر و نداشتن شعبه‌های فیزیکی کمتر است. همچنین باعث تقویت رقابت و در نتیجه بانک‌های مجازی نرخ‌های بهره و کارمزد معقول‌تری را ارائه می‌دهند.

با این حال، بحث در مورد اینکه آیا این بانک‌ها می توانند دسترسی آسان به سرمایه را برای افراد کم درآمد و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فراهم کنند و در عین حال ایمنی مصرف کننده را تضمین کنند، وجود دارد. بانک مرکزی پیش بینی می کند که مجوز بانک‌های مجازی تایید شده را در ژوئن ۲۰۲۵ اعلام کند و انتظار می رود مراحل افتتاح بانک‌ها در ژوئن ۲۰۲۶ آغاز شود.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.