فرودگاه جدید در شمال تایلند احداث می شود

به اشتراک بگذارید:

طرح احداث فرودگاه جدید در پایائو، استانی در شمال تایلند در حال برنامه‌ریزی و اجرا است. این پروژه که انتظار می‌رود حدود ۲ میلیارد بات هزینه داشته باشد، بخشی از فعالیت‌های گسترده‌ دولت برای تبدیل پایائو به یک مقصد گردشگری اصلی است. نخست وزیر تایلند، سرتا تاویسین، به همراه نمایندگان خود، دیروز، ۱۸ مارس، مناطق بالقوه را در این استان مورد بررسی قرار داند.

جلسه هیئت دولت در استان که به مدت دو روز به طول انجامید، پروژه این فرودگاه را در دستور کار خود قرار داد. به گفته استاندار پایائو، بیش از ۵۰۰ تن از ساکنان محلی به گرمی از مسئولان دولت استقبال کردند.

فرودگاه پیشنهادی استان پایائو، تحت نظارت سازمان فرودگاه‌های کشور، در منطقه داک‌کام‌تای در مساحتی حدود ۲ هزار و ۸۱۲ رای و حدود ۱۸ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. طراحی فرودگاه دارای یک باند ۲/۵ کیلومتری، دو تاکسی‌وی (مسیری در فرودگاه است که باند فرودگاه را با رمپها، آشیانه‌ها، ترمینال‌ها و دیگر امکانات فرودگاه متصل می‌سازد.) و یک ترمینال با طراحی هنرهای محلی لانا است که هویت استان را به نمایش می گذارد.

پیش بینی می شود این فرودگاه در سال ۲۰۳۴ به طور کامل بهره‌برداری شود و به طور متوسط سالانه به ۷۸ هزار مسافر خدمات ارائه دهد. در حال حاضر پروژه در مرحله طراحی باند و تاکسی‌وی است. به طور همزمان، یک مطالعه ارزیابی اثرات محیطی نیز در حال انجام است.

نخست وزیر تایلند بر تعهد دولت برای تحقق این پروژه تاکید کرد و گفت که افزایش و بهبود ارتباطات برای ترویج گردشگری در شهرهای کمتر بازدید شده بسیار مهم است. او اطمینان داد که دولت سرمایه گذاری و مزایای اقتصادی فرودگاه را به دقت ارزیابی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.