تایلند از هوش مصنوعی برای مبارزه با افسردگی استفاده می‌کند

به اشتراک بگذارید:

تایلند در استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای نجات افرادی که با افسردگی و افکار خودکشی دست و پنجه نرم می کنند، پیشگام شده است. فناوری ابتکاری AI DMIND که اکنون به عنوان بخشی از خدمات سازمان ملی سلامت (NHSO) می‌باشد، ارزیابی‌های فوری سلامت روانی را برای کاربران فراهم می‌کند.

این فناوری نتیجه همکاری بین دانشکده‌های پزشکی و مهندسی دانشگاه چولالونکورن و دفتر بهداشت روانی تایلند است.

هوش مصنوعی DMIND برای شناسایی علائم اولیه افسردگی و افکار خودکشی با تجزیه و تحلیل صداهای ضبط شده از پایگاه تلفنی بهداشت روانی طراحی شده است. این فناوری هم به تشخیص زودهنگام کمک می‌کند و هم دسترسی متخصصان بهداشت روانی را گسترش می‌دهد و مداخله سریع‌تر را برای افراد نیازمند تسهیل می‌کند.

تیمی از روانپزشکان برجسته، اثربخشی این فناوری را در غربالگری های اولیه برای شرایط سلامت روانی تأیید کرده‌اند. هنگامی که کاربران از طریق خط تلفن 1323 NHSO تحت ارزیابی قرار می گیرند، بلافاصله تیمی از روانشناسان مطلع می شوند. سپس این روانشناسان با افراد تماس می گیرند تا وضعیت آنها را بیشتر ارزیابی کنند و در صورت لزوم آنها را به مراقبت‌های مناسب یا خدمات اورژانسی راهنمایی کنند.

پروفسور دکتر نیجاسری چارنارونگ، معاون دانشکده پزشکی چولالونکورن، بر تفاوت رو به افزایش بین تعداد بیماران سلامت روانی و کمبود پزشکان متخصص درمان تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد که تشخیص سلامت روانی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر شده است، به طوری که در سال گذشته بیش از ۱/۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده‌اند. تنها یک سوم از این افراد به خدمات درمانی لازم دسترسی پیدا کرده اند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.