رتبه تایلند در فهرست‌ کشورهای شاد بالا رفت

به اشتراک بگذارید:

بر اساس گزارش شاخص جهانی شادی برای سال ۲۰۲۴، تایلند با دو پله صعود نسبت به سال گذشته، امسال جایگاه پنجاه و هشتم را در فهرست شادترین کشور‌های جهان به خود اختصاص داد.

در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن)، تایلند پس از سنگاپور، فیلیپین و ویتنام در رتبه چهارم قرار دارد. در همین حال، سنگاپور برای دومین سال متوالی جایگاه خود را به عنوان شادترین کشور آسیا حفظ کرده و پس از آن تایوان، ژاپن، کره جنوبی و فیلیپین، تایلند توانست رتبه هفتم آسیا را شکار کند.

این شاخص که روز نخست سال شمسی (۲۰ مارس)، مصادف با «روز جهانی شادی» منتشر شد، نشان می دهد که کشور فنلاند برای هفتمین سال متوالی رده نخست شادترین کشور جهان را به دست آورده است و پس از آن دانمارک، ایسلند، سوئد به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را کسب کرده‌اند.

براساس این گزارش، کنگو، سیرالئون، لسوتو، لبنان و افغانستان پنج رتبه آخر را به دست آوردند.

رتبه بندی ۱۴۳ کشور در سراسر جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی، سخاوت و فساد محاسبه شده است.

روز جهانی شادی توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد تا شادی را به عنوان یک هدف جهانی بشری ترویج دهد.

به گزارش رویترز، این گزارش نشان می دهد آمریکا برای اولین بار از جمع ۲۰ کشور نخست خارج شده و در رتبه ۲۳ قرار گرفت که دلیل آن، کاهش شدید احساس رفاه آمریکایی‌های زیر ۳۰ سال عنوان شده است.

رویترز در نقل قول از این گزارش از افزایش نارضایتی در میان جوانان در آمریکا و برخی از کشورهای بزرگ اروپای غربی خبر داد و نوشت که این اتفاق منجر به کاهش شاخص رفاه جهانی شده است.

در همین ارتباط هم آلمان در بین ۲۰ کشور برتر قرار نگرفت و در این گزارش در رتبه‌ ۲۴ قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.