وزارت بازرگانی تایلند:‌ از طلا فروشی‌های معتبر خرید کنید

به اشتراک بگذارید:

وزارت بازرگانی تایلند در پی افزایش قیمت‌ها و پخش گسترده طلا‌های تقلبی، از مردم خواست تا شمس‌ و زیور آلات طلا را از فروشگاه‌های معتبر با مکان‌های قابل مشاهده خریداری کنند.

معاون وزیر بازرگانی ناپینتورن سریسون پانگ، به همراه مسئولین سازمان تجارت داخلی (DIT)، موسسه جواهرات و سنگ‌های قیمتی تایلند (GIT) و دفتر هیئت حمایت از مصرف کننده (OCPB) از طلافروشی‌های منطقه یائووارات (محله چینی‌ها) بانکوک بازرسی به عمل آوردند تا اطمینان حاصل کنند که فروشندگان به قانون پایبند بوده و با افزایش قیمت‌ها، طلای تقلبی به مردم نمی‌فروشند.

قیمت طلا به رکورد ۳۷ هزار و ۵۰۰ بات در هر وزن بات رسیده است که باعث شده برخی از طلافروشی‌های آنلاین با فروش طلای تقلبی در اشکال مختلف، به ویژه شمش‌های طلا، از این شرایط سوءاستفاده کنند.

این شمش‌های تقلبی که در تایلند به آن “طلای پر شده” گفته می شود، در واقع مس یا سرب است که با لایه‌ای از طلای واقعی پوشانده شده است.

خریداران نمی‌توانند با چشم غیرمسلح، واقعی بودن شمش طلا را تشخیص دهند زیرا با توجه به پوشش و فلز جایگزین که وزن مشابهی دارد، این امر امکان‌پذیر نیست.

آقای ناپینتورن گفت: برای جلوگیری از فریب، به مردم توصیه می‌شود که طلا را از فروشگاه‌های مورد اعتماد یا فروشگاه‌هایی که قیمت‌های معاملاتی معقول، علائم عضویت اتحادیه طلافروشان، یا آرم خرید مطمئن صادر شده توسط GIT را به وضوح نشان می‌دهند، خریداری و از خرید طلا از فروشگاه‌های اینترنتی خودداری کنند.

او گفت که سال گذشته این وزارتخانه بیش از ۱۶۰۰ شکایت در مورد کلاهبرداری‌های آنلاین دریافت کرده است.

وی افزود: در صورتی که خریداران به معاملات ناعادلانه مشکوک باشند یا اگر محصولات مطابق با استانداردهای مندرج در برچسب نیستند، می توانند از طریق شماره ۱۵۶۹ شکایت خود را به سازمان تجارت داخلی اعلام کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.