تایلند تنها کشور جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت استعمار یک قدرت اروپایی قرار نگرفت

به اشتراک بگذارید:

مردم تایلند به طور قابل توجهی به فرهنگ و میراث خود افتخار می کنند، و اگر هنگام گفتگو با مردم تایلند وارد موضوع تاریخی شدید، این یک گوهر کوچک اما شیرین از یک واقعیت تاریخی را برای خوشحال کردن آنها ذکر کنید.

در طول دوران امپریالیسم غربی در آسیا در قرن نوزدهم، هنگامی که قدرت‌های اروپایی در مسیر سلطه کردن کشور‌ها در سراسر کره زمین کسترده شده بودند، موقعیت استراتژیک سیام (تایلند کنونی) به عنوان یک محافظ بین هندوچین فرانسه و مستعمرات برمه و هند توسط انگلیس عمل می کرد. وجود یک کشور بی طرف و مستقل بین آنها به حدی مطلوب بود که این اطمینان را میداد که تایلند هرگز مورد حمله نظامی کامل قرار نخواهد گرفت.

استقلال تایلند نیز به دلیل حکمرانی قابل تحسین پادشاه محبوب راما پنجم با واگذاری بسیار کمی از خاک این کشور و امتیازات تجارت، توانست صلح با قدرتهای اروپایی را برقرار کند و از جنگ و خونریزی در داخل خاک این کشور دوری کند. پادشاه راما پنجم در تایلند مورد احترام است زیرا برده داری در تایلند در دوران حکومت ایشان از بین رفت، از این رو پرتره وی را می توان در بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و خانه‌های تایلندی‌ها مشاهده کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.