تایلند طرح ویزا به سبک شینگن را برای تقویت گردشگری پیشنهاد داد

به اشتراک بگذارید:

نخست وزیر تایلند، سرتا تاویسین، مذاکرات خود را با کشورهای جنوب‌شرقی آسیا از جمله کامبوج، مالزی، میانمار، لائوس و ویتنام رهبری کرد که گفتگوها حول محور معرفی احتمالی یک سیستم ویزا شبیه به مدل ویزای شینگن است.

طرح روادید مشترک که از ویزای شینگن الهام گرفته شده است به مسافران اجازه می‌دهد تا زمان اعتبار روادید، آزادانه در منطقه بدون مرز مسافرت کنند. هدف از این کار، ساده‌تر کردن سفر برای گردشگران در این شش کشور است.

این طرح ویزای مشترک به عنوان بخشی از استراتژی آقای سرتا برای جذب بیشتر گردشگران طولانی‌ مدت است.

ویزای شینگن یک مجوز موقت است که به مسافران اجازه می دهد حداکثر به مدت ۹۰ روز در یک بازه زمانی ۱۸۰ روزه وارد منطقه شینگن شوند.

برای کسانی که اطلاع ندارند، منطقه شینگن شامل ۲۹ کشور اروپایی است که کنترل مرزی در آنها حذف شده است که مساحت بیش از چهار میلیون کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

پیشنهاد ویزای یکپارچه مورد استقبال رهبران منطقه قرار گرفته است.

هدف اصلی این طرح افزایش درآمد به ازای هر بازدید کننده و محافظت اقتصاد تایلند در برابر چالش‌هایی مانند صادرات کند و کاهش تقاضای جهانی، است.

این مسائل به طور قابل توجهی بر بخش تولید کشور تأثیر گذاشته است. در سال ۲۰۲۳، این شش کشور جنوب‌شرقی آسیا مجموعا حدود ۷۰ میلیون گردشگر را جذب کردند.

تایلند و مالزی بیش از نیمی از کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند که حدود ۴۸ میلیارد دلار درآمد گردشگری تولید کرده اند.

طرح ویزای یکپارچه یک حرکت جسورانه در مجموعه استراتژی‌های گردشگری آقای سرتا است.

صنعت گردشگری تقریباً ۲۰ درصد از کل مشاغل تایلند را فراهم می کند و حدود ۱۲ درصد به اقتصاد ۵۰۰ میلیارد دلاری این کشور کمک می کند.

ماریسا سوکوسول نونبهاکدی، رئیس سابق انجمن هتل‌های تایلند، خوش‌بینی خود را نسبت به این پیشنهاد ابراز کرد و اظهار داشت: “ویزای مشترک می‌تواند مسافران طولانی مدت را برای تصمیم‌گیری آسان‌تر ترغیب کند.”

اجرای ویزای یکپارچه شبیه به مدل ویزای شینگن به دلیل سابقه پیشرفت کند انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) در اجرای چارچوب‌های سیاست چندجانبه، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

تیتینان پونگسودیراک، استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه چولالونکورن، خاطرنشان کرد که فقدان معیارهای مهاجرتی یکسان در میان کشورهای شرکت کننده می تواند موانعی ایجاد کند.

او همچنین این نکته را مطرح کرد که آقای سرتا به عنوان یک تازه کار سیاسی، ممکن است نفوذ لازم برای پیشبرد پیشنهاد ویزا را نداشته باشد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.