افزایش بیش از حد تراکم ذرات پی‌ام ۲/۵ در بانکوک و ۳۰ استان دیگر

به اشتراک بگذارید:

میزان ذرات پی‌ام ۲/۵ (PM2.5) در ۳۰ استان، از جمله بانکوک، امروز از حد ایمن ۳۷/۵µg/m³ فراتر رفته است، اما به گفته اداره کنترل آلودگی، انتظار می‌رود که وضعیت از فردا تا ۵ مارچ بهبود یابد.

این ذرات معلق عموما ناشی از فعالیت‌هایی هستند که در آنها سوخت‌های فسیلی مانند نفت، گاز و زغالسنگ سوزانده می‌شوند، از جمله رفت و آمد ماشین‌ها، ذوب و پردازش فلزات ، نیروگاه‌ها و مانند اینها و همچنین سوزاندن مزارع و آتش سوزی جنگل‌ها.

بنا به اعلام اداره کنترل آلودگی، منطقه مه‌پا (Mae Pa) در استان تاک با ۹۰/۱ میکروگرم در متر مکعب بالاترین میزان پی‌ام ۲/۵ را ثبت کرده است. در حالی که این مقادیر در شمال کشور بین ۳۹/۱ میکروگرم در متر مکعب تا ۹۰/۱ میکروگرم در متر مکعب است.

در بانکوک، تراکم بیش از حد ذرات پی‌ام ۲/۵ صبح امروز (۲۷ فوریه) در جاده پاهونیوتین در منطقه چاک‌توچاک (۴۱/۷ میکروگرم در متر مکعب)، جاده راما ۴، روبروی مجتمع تجاری سامیان (۱۴/۱ میکروگرم در متر مکعب)، جاده دین دانگ و منطقه بانکوک‌نوی (۴۰/۸ میکروگرم در متر مکعب) ثبت شده است.

هومطنان عزیز توجه داشته باشید که در شرایط آلودگی هوا باید از ماسک‌های N۹۵ استفاده کنید؛ این ماسک بهترین ماسکی است که می‌تواند در کنترل آلودگی هوا کمک‌کننده باشد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.