تسلا برای گسترش فعالیت‌های خود در تایلند آماده می‌شود

به اشتراک بگذارید:

تسلا در حال مذاکره با دولت تایلند برای احداث کارخانه‌ جدید به منظور تولید و صادرات خودروهای الکتریکی به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه خود در تایلند است.

یکی از مقامات دولتی تایلند فاش کرد که دولت تسهیلات ۱۰۰ درصد سبز برای تسلا پیشنهاد کرده است که در آن این شرکت قادر خواهد بود خودروهای خود را تولید و به سایر بازارهای منطقه صادر کند. او افزود که هنوز مذاکره در حال انجام است و هیچ توافقی تا کنون به امضاء نرسیده است.

به گفته این مقام رسمی، فعالیت تسلا در تایلند می‌تواند صنعت خودروهای برقی کشور را تقویت کرده و فرصت‌های شغلی و سرمایه گذاری بیشتری ایجاد کند.

تایلند قطب اصلی صنعت خودروسازی در جنوب‌شرق آسیا است که میزبان شرکت‌های بزرگ جهان مانند تویوتا، هوندا، نیسان و فورد است. این کشور همچنین امتیازات مختلفی مانند معافیت های مالیاتی، وام های کم بهره و زمین رایگان به سازندگان خودروهای الکتریکی ارائه می دهد.

دولت برای ترویج سرمایه گذاری در صنعت خودروهای برقی با چندین خودروساز مطرح همکاری کرده است. به عنوان مثال، تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد باتی در تایلند (حدود ۵۷۰ میلیون دلار) خودروهای برقی و باتری تولید کند.

شرکت‌های GAC Aion، BYD و Hozon Auto از چین نیز کارخانه‌هایی را در استان رایونگ احداث کرده‌اند که مجموعا ظرفیت ۱۵۰ هزار خودرو در سال را دارند.


بیشتر بخوانید:






0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.