با فرا رسیدن تعطیلات سونکران دوره «۷ روز خطرناک» برای تایلند آغاز شد

به اشتراک بگذارید:

مردم تایلند قبل از تعطیلات سونکران شروع به سفر در سراسر کشور کرده‌اند، در حالی که نگرانی‌هایی از سوی فعالان ایمنی جاده‌ای درباره افزایش تصادفات جاده‌ای خارج از دوره به اصطلاح «۷ روز خطرناک» وجود دارد.

دوره «هفت روز خطرناک» سفر‌های جاده‌ای تایلند برای تعطیلات امسال از دیروز (۱۱ آوریل) آغاز شده و تا ۱۷ آوریل ادامه خواهد داشت.

ژنرال کرنچای کلیکلونگ، معاون پلیس ملی گفت، پلیس ملی تایلند (RTP) هدف کاهش تصادفات جاده‌ای امسال را برای هفت روز خطرناک، ۵ درصد قرار داده است.

پلیس ملی انتظار دارد که تعداد مسافران جاده‌ای نسبت به تعطیلات سال گذشته ۳/۱ درصد افزایش یابد، به طوری که انتظار می رود بیشترین تعداد افرادی که در طول تعطیلات سفر می کنند در روزهای جمعه و شنبه برای کسانی باشد که بانکوک را ترک می کنند و روز‌های ۱۶ و ۱۷ آوریل برای افرادی که باز می گردند.

ژنرال کرنچای گفت، پلیس ملی تایلند یک مرکز عملیات کنترل تصادفات را برای سونکران امسال افتتاح کرده است تا اقدامات اجرای قانون و ایمنی را در بین رانندگان تقویت کند.

او همچنین به دلیل تاخیرهای ناشی از ترافیک ایجاد شده، به افرادی که از وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می کنند توصیه کرد قبل از اینکه باتری آنها تقریباً تمام شود، یک ایستگاه شارژ پیدا کنند.

او گفت که پلیس بزرگراه مسیرهایی را برای ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی برای تسهیل افرادی که از خودروهای الکتریکی استفاده می کنند، تهیه کرده است.

نیکورن جامنونگ، رئیس حزب چارت‌تای‌پاتانا (Chart Thai Pattana) و رئیس بنیاد ایمنی مردم گفت، او نگران افزایش تصادفات قبل و بعد از دوره «هفت روز خطرناک» است.

آقای نیکورن گفت ۶۰ مورد مرگ و میر ناشی از تصادفات در روز چهارشنبه گزارش شده است که در مقایسه با ۳۰ مورد مرگ در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. از این تعداد، ۵۰ مورد مرگ ناشی از تصادفات موتورسیکلت بوده و چهار نفر از آنها از اتباع خارجی بودند.

آقای نیکورن افزود، با ۴ هزار و ۲۰۷ مورد مرگ و میر جاده‌ای در سه ماهه اول سال جاری، مسئولین باید به فراتر از تاریخ تعطیلات سونکران توجه کنند و به ایمنی جاده‌ها بیشتر توجه کنند.

پرومین کانتیا، مدیر بنیاد ارتقای سلامت تایلند، نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرد و گفت که برخی از مردم تعطیلات خود را با گرفتن مرخصی تا ۲۱ آوریل تمدید کرده اند که منجر به افزایش دوره «۷ روز خطرناک» و حوادث جاده‌ای خواهد شد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.