با به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، بات تایلند ضعیف ‌می‌شود

به اشتراک بگذارید:

در نتیجه داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای متوقف کردن کاهش نرخ بهره، بات فشار قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و به طور بالقوه به ۳۷ بات در هر دلار آمریکا در هفته آینده خواهد رسید.

بات که در روز جمعه (۱۲ آوریل) با قیمت ۳۶/۷۶ بات در برابر دلار باز شد، کاهش قابل توجهی را نسبت به نرخ بسته شدن ۳۶/۳۸ بات در روز گذشته تجربه کرد.

پون پانیچپیبول، استراتژیست بازار جهانی در بانک گرونگ‌تای (KTB) گفت، دلار در سراسر جهان، به ویژه در برابر ین ژاپن، بعد از یک افزایش بیش از انتظار در شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه مارس، به بالاترین سطح خود از اواسط دهه ۱۹۹۰ رسید.

بات در مقایسه با دلار به میزان قابل توجهی ضعیف شده است.

بر اساس داده های وزارت کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/۵ درصد افزایش یافت که از رشد ۳/۲ درصدی در فوریه فراتر رفت.

تورم اصلی قیمت مصرف‌کننده، شاخصی که بی‌ثباتی قیمت‌های مواد غذایی و گاز را حذف می‌کند و به‌عنوان معیاری برای ارزیابی ثبات قیمت‌ها عمل می‌کند، در ماه مارس ۳/۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و همان سرعت رشد مشابه را در ماه فوریه حفظ کرد.

با توجه به آخرین داده‌های ایالات متحده، بازارهای مالی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر به تعویق بیاندازد.

انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره صندوق فدرال رزرو در سال جاری یک بار اتفاق بیفتد، که نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی که سه تا چهار کاهش نرخ را پیشنهاد می‌کرد، کاهش می‌یابد.

آقای پون گفت، بر اساس این سناریو، انتظار می‌رود دلار بیشتر تقویت شود و فشار نزولی مداوم بر بات اعمال کند که می‌تواند نرخ ۳۷ دلار را در آینده نزدیک تجربه کند.

پیتی دیسیاتات، دبیر کمیته سیاست‌های پولی (MPC)، پس از جلسه بانک مرکزی تایلند (BoT) در روز چهارشنبه (۱۰ آوریل) گفت، بات کمترین نرخ را در میان ارزهای منطقه‌ای در برابر دلار در سال گذشته نشان داده است.

بر اساس بیانیه کمیته سیاست‌های پولی، نوسانات بات در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است که منجر به کاهش ارزش بیشتر در مقایسه با سایر ارزهای منطقه شده است.

این امر به سیاست پولی فدرال رزرو و تحولات اقتصادی و مالی داخلی نسبت داده می شود. کمیته سیاست‌های پولی تایلند متعهد شده است که نظارت دقیق خود را بر نوسانات بازار ارز حفظ کند.

رونگ سانگوانروانگ، رئیس بازارهای جهانی و تحقیقات در بانک آیودیا (کرونگسری) گفت:

بات ممکن است در هفته آینده بعد از تعطیلات جشن آب سونکران سطح قیمتی ۳۷ را تجربه کند و این را به افزایش ارزش دلار در راستای روند اقتصادی آمریکا منتسب کرد.

علاوه بر این، فدرال رزرو اولین کاهش نرخ بهره را نسبت به ارزیابی قبلی در ژوئن به تعویق می اندازد. او افزود که امسال فقط می‌تواند دو کاهش نرخ داشته باشد.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.