بانکوک از سونکران تحت عنوان «میراث فرهنگی ناملموس» نهایت استفاده را می کند

به اشتراک بگذارید:

سوداوان وانگسوپاکیجکوسول، وزیر گردشگری و ورزش تایلند، روز پنجشنبه (۱۱ آوریل) در مراسم افتتاحیه جشنواره «جشن آب جهانی ماها سونکران ۲۰۲۴» در سنم‌لوانگ بانکوک که تا ۱۵ آوریل ادامه دارد گفت، گنجانده شدن سونکران در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو فرصتی را برای ترویج سال نو سنتی تایلند به عنوان یکی از بهترین جشنواره‌های جهان فراهم کرده است.

مراسم رژه در روز افتتاحیه جشنواره ماها سونکران ۲۰۲۴

او اشاره کرد که سونکران در طول نسل‌های زیاد توسط اجداد ما در سرتاسر کشور جشن گرفته شده، و بر اهمیت جنبه‌های فرهنگی سونکران مانند مراسم تعظیم و احترام به بزرگان در بین تایلندی‌ها تأکید کرد.

“فهرست شدن سونکران در میراث فرهنگی ناملموس یونسکو اهمیت این رویداد مهم را اثبات کرده و این امکان را به تایلند می‌دهد تا این جشنواره را در سطح جهانی ترویج کند.”

سودوان خاطرنشان کرد که رژه‌هایی با موضوع و فعالیت‌های سونکران در طول این رویداد در سنم‌لوانگ (Sanam Luang) بانکوک به منظور جذب گردشگران و تغذیه اقتصادی، در سراسر جهان پخش خواهد شد.

تاپانی کیاتپایبول، مدیریت گردشگری تایلند، همچنین تأیید کرد که این رویداد با هدف تجلیل از گنجاندن سونکران در میراث فرهنگی ناملموس یونسکو و ترویج این جشنواره در سطح جهانی است.

جشنواره جهانی آب ماها سونکران ۲۰۲۴ تلفیقی بی‌نظیر از فعالیت‌های سنتی و مدرن تایلندی است که همه نسل‌ها را پوشش می‌دهد.


بیشتر بخوانید:






5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.