بخش خصوصی تایلند به دنبال اخذ مجوز برای واردات واکسن کویید ۱۹ است

به اشتراک بگذارید:

سوپان مونکولسوتی، رئیس فدراسیون صنایع تایلند (FTI) روز چهارشنبه گفت، یک کمیته مشترک از سه سازمان بخش خصوصی درخواست ملاقات با نخست وزیر پرایوت چان اوچا را برای بحث در مورد اقداماتی که به شرکت های خصوصی اجازه می دهد آزادانه واکسن کویید ۱۹ را وارد کنند، داشته باشند.

دو سازمان دیگر که کمیته مشترک را تشکیل می دهند اتاق بازرگانی تایلند و اتحادیه بانکداران تایلند هستند.

سوپان خاطرنشان کرد؛ ما می خواهیم از دولت بخواهیم که به شرکت های خصوصی اجازه دهد واکسن کویید ۱۹ را بدون نیاز به مقامات دولتی برای تسریع نرخ واکسیناسیون در کشور و ارائه گزینه های بیشتر واکسن برای مردم وارد کنند.

در حال حاضر، ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ تصریح می کند که تنها پنج سازمان دولتی، یعنی گروه کنترل بیماری ها، سازمان داروسازی دولتی، موسسه ملی واکسن، انجمن صلیب سرخ تایلند و آکادمی سلطنتی چولابورن، می توانند واکسن وارد کشور کنند.

سوپان می گوید؛ علاوه بر این، سازمان غذا و دارو باید انواع دیگر واکسن هایی که در لیست استفاده های اضطراری سازمان جهانی بهداشت هستند تأیید کند تا بتوانیم آنها را برای استفاده در تایلند وارد کنیم.

وی هشدار داد: بدون واردات آزادانه واکسن کووید ۱۹، رسیدن به هدف ۱۰۰ میلیون دوز تا پایان سال غیرممکن خواهد بود. وی گفت، تحت تدارکات دولتی، ما می توانیم فقط ۳۰۰ هزار دوز در روز تجویز کنیم، در حالی که برای رسیدن به هدف باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دوز در روز ارائه دهیم.

امروز، تایلند ۲۲ هزار و ۷۸۲ مورد جدید کرونایی و ۱۴۷ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است. در حال حاضر از ابتدای همه گیری کرونا، تایلند ۸۳۹ هزار و ۷۷۱ مورد ابتلا و ۶ هزار و ۹۴۲ مورد فوتی ناشی از کووید ۱۹ را گزارش کرده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.