روز مادر در تایلند چه روزی است؟

به اشتراک بگذارید:

روز مادر یک تعطیلات ملی و تعطیل رسمی در تایلند است. برخلاف سایر کشورها، روز مادر در تایلند در روز تولد ملکه جشن گرفته می شود. اعلیحضرت ملکه سیریکیت در ۱۲ آگوست ۱۹۳۲ متولد شد. امروز تولد ۸۹ سالگی ایشان است.

همانطور که روز تولد اعلیحضرت ملکه در روز جمعه بود بنابراین رنگ تولد او آبی است. در چنین روزی مردم لباس آبی روشن بر تن کرده و پرچم شخصی اعلیحضرت ملکه (پرچم آبی روشن با سایفر سلطنتی با تاج بزرگ پیروزی بالای آن) برای جشن روز مادر در معرض دید عموم قرار می گیرند.

کودکان به طور سنتی گل های یاسمن را به مادرانشان هدیه می دهند که نماد مادر است. بسیار معمول است که در مدارس مراسم روز مادر برگزار می شود. دانش آموزان هفته ها حتی برای این رویداد خجسته تمرین می کنند. فرزندان برای احترام گذاشتن جلوی پای مادرشان زانو می زنند و از او به خاطر همه کارهایی که کرده تشکر می کنند.

تایلندی ها اغلب مادر خود را با همراهی خانواده برای صرف شام و سپری کردن اوقات خوب به رستورانی دعوت می‌کنند. در دوران قبل از همه گیری کرونا همه ساله مراسم و جشن‌های باشکوهی در سراسر کشور بخصوص در پایتخت بر پا می‌شد که با استقبال خیل عظیمی از مردم مواجه می‌شد.

ملکه سیریکیت همسر پادشاه فقید بومیپول آدولیاده (راما نهم) و مادر پادشاه کنونی تایلند اعلیحضرت وجیرالونکورن (راما دهم) است. او با پادشاه بومیپول در پاریس آشنا شدند، جایی که پدر ملکه سفیر تایلند در آن کشور بود. آنها در سال ۱۹۵۰، اندکی قبل از تاجگذاری پادشاه بومیپول ازدواج کردند. ملکه سیریکیت در سال ۱۹۵۶، هنگامی که پادشاه برای مدت معینی به دوره رهبانیت پیوسته بود، ملکه نایب السلطنه شد. ملکه دارای یک پسر و سه دختر است او همچنین همسر و ملکه پادشاهی بود که طولانی ترین دوره سلطنت را در دنیا داشت. ملکه سیریکیت در ۲۱ جولای ۲۰۱۲ دچار سکته مغزی شد و از آن زمان از حضور در رسانه ها و انواع فعالیت‌ها خودداری کرد.

تیم ایرانیان تایلند، ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر با برکت برای اعلیحضرت ملکه، سالروز تولد ایشان را تبریک گفته و روز مادر را به تمام مادران این سرزمین و هر جای دنیا شادباش گفته و سلامتی و شادکامی برایشان آرزو می‌کند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.