پارک ملی کلونگ لان در استان گامپَنگ پِد

به اشتراک بگذارید:

پارک ملی کلونگ لان در رشته کوه های داونا (Dawna) در غرب استان گامپَنگ پِد (Kamphaeng Phet) گسترده شده و حدود ۴۲۰ کیلومتر مربع از زمین را پوشش می دهد و قله های آن به ارتفاع بیش از ۱۴۰۰ متر می رسد.

پارک ملی کلونگ لان در ۲۵ دسامبر ۱۹۸۵ به عنوان ۴۴ مین پارک ملی تایلند اعلام شد. آبشارهای کلونگ لان (Khlong Lan) و کلونگ نم لای (Khlong Nam Lai) معروفترین جاذبه‌های این پارک با شکوه هستند.

جنگل های بکر این پارک ملی بسیار خیره کننده و جذاب هستند. درختان این جنگل ها به عنوان فیلترهایی برای بارانی که می بارد و به نهرهای منطقه می ریزد عمل می کنند و سرانجام به رودخانه پینگ (Ping) سرازیر می شود. آبشارهای پارک را نباید از دست داد، به ویژه آبشار کلونگ لان با ارتفاع ۹۵ متری و آبشار ۹ لایه کلونگ نم لای که بطور شگفت انگیزی در سطح زمین گسترش یافته است. پراکنده شدن سازه های سنگی بیرون زده در رودخانه‌ها نیز از دیدنی‌ های این پارک است که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

پارک ملی کلونگ لان روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است که می‌توانید با پرداخت حق ورودی ۲۰۰ بات برای هر نفر از این پارک زیبا بازدید کنید. اگر با وسیله نقلیه شخصی رفته باشید ۱۰۰ بات هزینه پارکینگ از شما گرفته خواهد شد.

تصاویر
موقعیت پارک

بیشتر ببینید:





5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.