دولت تایلند برای سیزدهمین بار وضعیت اضطراری را تمدید می کند

به اشتراک بگذارید:

هیئت دولت تایلند تمدید وضعیت اضطراری را حداقل تا پایان ماه سپتامبر تصویب کرده است، این به این معنی است که از آغاز همه‌گیری از سال گذشته، ۱۳ بار تمدید شده است. این تمدید از اول آگوست به اجرا در می آید و به این معنی است که دولت اختیارات فوق العاده ای از جمله توانایی صدور مجازات های سنگین برای افرادی که مغایر با این قانون هستند را دارا می‌باشد.

دولت اصرار دارد که این فرمان برای کمک به مدیریت بحران همه گیری بوده و موجب پیشگیری شیوع بیش از حد کرونا در کشور می‌شود. با این حال، منتقدان می گویند تعدد مکرر این مصوبه با انگیزه‌های سیاسی صورت می گیرد و دولت را متهم می کنند که از آن برای لغو اعتراضات سیاسی به منظور اخذ جریمه های سنگین و مجازات های سخت علیه فعالان ضد دولت استفاده کرده است. آنها می گویند، قوانین موجود بیماری‌های واگیر برای کنترل کویید ۱۹، بدون نیاز به تمدید مستمر وضعیت اضطراری، کافی است.

به نوبه خود، دولت با رد ادعاها، بارها و بارها اظهار داشته است که برای مدیریت وضعیت حال حاضر کرونا در سراسر کشوربا مدیریت ستاد مدیریت وضعیت کرونا، فرمان وضعیت اضطراری مورد نیاز است. این مصوبه اختیارات اضافی از جمله توانایی در ایجاد ممنوعیت رفت و آمد در ساعت مشخص، مانند آنچه در حال حاضر در بانكوک و سایر استانهای “قرمز تیره” برقرار است، برای دولت فراهم می کند. نقض مصوبه اضطراری مجازات زندان تا ۵ سال و جریمه های سنگین ده ها هزار بات را در بردارد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.