کشف یک تونل مربوط به جنگ جهانی دوم در غرب تایلند

به اشتراک بگذارید:

یک تونل گریز دست ساز به طول ۳۵ متر که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است در منطقه سانکلا‌بوری در استان کانچانابوری در غرب تایلند، کشف شد.

این تونل در حدود ۱۰۰ متری بزرگراهی، اوایل این هفته توسط مارنچای واتاناکاران و سراووت سایسونگسیریپونگ، دو محقق محلی مسیر راه‌آهن مرگ‌بار در منطقه سانکلا‌بوری کشف شد.

آقای سراووت گفت که این تونل که ۲ متر عرض و حدود ۱/۸ تا ۱/۹ متر ارتفاع دارد، در میان تپه‌ای به طول حدود ۳۵ متر حفر شده است که دهانه تونل در انتهای دیگر به یک جنگل متصل می‌شود.

وی گفت: “این تونل توسط اسرای جنگی در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است، ما آثاری از کلنگ، دیلم و کج‌بیل پیدا کردیم که به عنوان ابزار حفاری استفاده می شد. فضای داخلی تونل هنوز در وضعیت نسبتاً خوبی است. فقط خاک در دهانه تونل فرو ریخته است.”

او بر این باور است که این تونل زمانی که نیروهای ژاپنی در حال ساخت یک خط راه آهن برای عبور از مرز میانمار بودند، به عنوان پناهگاهی در برابر حملات هوایی استفاده می شد. دود سیاه از چراغ‌های روغنی باعث ایجاد لکه‌هایی شده است که هنوز بر روی دیوارهای تونل قابل رویت هستند.

آقای سراوت توضیح داد: “تونل با ساختارهای قطب مانند در هر دو متر طراحی شده است که باعث شده است این تونل هنوز محکم باشد و زمین زیر تونل نیز فشرده و محکم است.”

آقای سراووت و آقای مارنچای از نهادهای مربوطه خواستند تا بیشتر در مورد تونل تحقیق کنند و آن را به یک مکان محافظت شده، آموزشی و گردشگری تبدیل کنند.

در همین حال، پانوم پوکائو، نماینده مجلس آن منطقه گفت که ماه آینده از این تونل بازدید خواهد کرد و راه های توسعه این منطقه برای مقاصد گردشگری و آموزشی را با سایر نهاد‌ها مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.