سه غذای تایلندی در بین ده غذای برتر جهان قرار گرفتند

به اشتراک بگذارید:

در گزارش اخیر تیست اطلس (TasteAtlas)، یک وب‌سایت معتبر درباره غذا، بار دیگر مهارت آشپزی تایلند به رسمیت شناخته شده است. سه غذای نمادین این کشور، پات کاپائو، کائو سوئی و کاری پننگ، جای خود را در بین ۱۰ غذای برتر در فهرست صد غذای برتر دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

رتبه سوم لیست تیست اطلس به پات کاپائو (Phat kaphrao) اختصاص پیدا کرد. پات کاپائو یک غذای سرخ کردنی سنتی است که از ترکیب گوشت چرخ کرده یا غذاهای دریایی، ریحان مقدس، و تعداد زیادی از مواد دیگر از جمله پیازچه، سیر و فلفل تند، تهیه می‌شود. طعم غنی این غذا با سس سویا، شکر و سس ماهی تقویت می‌شود که معمولاً با برنج، تخم‌مرغ سرخ‌شده و سس ماهی سرو می‌شود و سمفونی طعمی لذیذ را ایجاد می‌کند که کام را به وجد می‌آورد.

کمی پایین‌تر از لیست، رتبه ششم را غذای تایلندی کائو سوئی (Khao Soi) شکار کرده است. این غذا با امضای شمال تایلند، استان چیانگ‌مای، یک سوپ نارگیلی خوشمزه است که گواهی بر استعداد مردمان این منطقه از استفاده ترکیبات مختلف برای خلق یک غذای واقعاً شگفت‌انگیز است. کائو سوی با نودل‌های گندم و گوشت و رشته‌های فرنگی سرخ شده سرو می‌شود. این غذا دارای بوی تندی است که از ادویه‌هایی مانند رازیانه، دارچین و هل بهره می‌برد.

در یک گزارش دیگر که توسط پلتفرم تیست اطلس منتشر شد، کائو سوئی به عنوان برترین سوپ از لیست “۵۰ سوپ برتر جهان” انتخاب شد. این گزارش در ۲۸ ژوئیه سال قبل منتشر شده بود.

و در نهایت رتبه دهم از لیست ۱۰۰ غذای برتر متعلق به کاری پننگ (Phanaeng curry) می‌باشد. این غذا نوع کاری تایلندی با بافت غلیظ و طعم بادام زمینی شور و شیرین است. این غذا شامل گوشت خورش شده با شیر نارگیل، رب کاری، برگهای لیموترش، سس ماهی و شکر پالم است. انتخاب گوشت برای کاری پننگ معمولاً از گوشت گاو، مرغ، اردک یا گوشت خوک است و به طور سنتی دراین غذا از سبزیجات استفاده نمی‌شود.

تیست اطلس (TasteAtlas) یک راهنمای سفر تجربی برای غذاهای سنتی است که دستورپخت‌های اصیل، بررسی‌های منتقدان غذا و مقالات تحقیقاتی در مورد مواد اولیه و غذاهای محبوب را گردآوری می کند. این وبسایت که خود را «اطلسی جهانی از غذاهای سنتی، مواد اولیه محلی و رستوران‌های اصیل و معتبر» توصیف می‌کند دارای یک نقشه جهانی تعاملی از غذا با آیکون‌های غذا در مناطق مربوطه و شامل تقریباً ۱۰ هزار غذا، نوشیدنی و مواد مختلف، همچنین ۹ هزار رستوران است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.