سرمایه‌گذاری ۶۱ شرکت اماراتی در تایلند

به اشتراک بگذارید:

سازمان ارتقای تجارت بین‌المللی تایلند (DITP) امیدوار است که شرکت‌های بیشتری از امارات متحده عربی به جمع ۶۱ شرکت اماراتی بپیوندند که در حال حاضر در تایلند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نمایندگی سازمان ارتقای تجارت بین‌المللی تایلند در دبی به نقل از جمال بن سیف الجروان، دبیر کل شورای سرمایه گذاران بین المللی امارات، گفت که امارات برنامه‌ای برای تقویت وضعیت اقتصادی خود در سطح جهانی از طریق تلاش برای سرمایه گذاری بیشتر در خارج از کشور دارد.

به گفته نمایندگی DITP در دبی، الجروان فاش کرد که امارات متحده عربی اکنون دارای سبد سرمایه گذاری به ارزش ۲/۵ تریلیون دلار است و قصد دارد سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری داشته باشد.

الجروان گفت تایلند یکی از مقاصد سرمایه گذاری برای شرکت‌های دولتی و خصوصی امارات خواهد بود.

در حال حاضر ۶۱ شرکت اماراتی وارد تایلند شده اند، از جمله موبادالا پترولیوم که ۱۰۰ درصد آن متعلق به دولت امارات است.

موبادالا امتیازاتی را برای انجام اکتشاف نفتی در چندین میدان در تایلند از جمله میادین Jasmine و Banyen دریافت کرده است.

علاوه بر این، دی‌پی ورلد تایلند (DP World Thailand) که متعلق به دولت امارات است، امتیازی ۳۰ ساله برای ساخت و بهره‌برداری از بنادر B۵ و C۳ در ترمینال بین‌المللی لم چابانگ (Laem Chabang) دریافت کرده است.

نمایندگی سازمان ارتقای تجارت بین‌المللی تایلند در دبی گفت، یکی دیگر از سرمایه گذاران مهم از امارات در تایلند، صندوق توسعه ابوظبی (ADFD) است که در ۲۶ کشور سرمایه گذاری کرده است. ADFD برای خرید سهام چهار هتل و یک مرکز خرید در تایلند با Minor International Plc همکاری کرده است.

دفتر DITP گفت که چندین شرکت تایلندی نیز در امارات سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از جمله آن‌هایی که در صنعت هتلداری، رستوران‌ها و نمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.