جزیره سامه سان در استان چونبوری

به اشتراک بگذارید:

جزیره سامه سان (Samae San) در شرقی ترین نواحی استان چونبوری در ۵۰ کیلومتری شهر توریستی پاتایا واقع شده و تحت کنترل نیروی دریایی تایلند است. با وجود نزدیک بودن جزیره به پاتایا و بانکوک، نسبتاً بکر و دست‌ نخورده مانده است.

فقط سفر‌های یک روزه به این جزیره زیبا امکانپذیراست و شرایط اقامت شبانه فراهم نیست. با این حال، گردشگران می توانند در استراحتگاه های نزدیک اسکله اقامت کنند.

جزیره سامه سان یکی از نه جزیره ای است که در پروژه حفاظت ژنتیکی گیاهان تحت طرح سلطنتی و زیر نظر شاهزاده ماها چاکری سیریندورن با هدف ارتقاء جزیره به عنوان مکانی برای مطالعات علمی و سفرهای محافظه کارانه استفاده می شود.

گردشگران به این جزیره سفر می‌کنند تا از انواع فعالیت های طبیعت محور لذت ببرند. از قایق سواری در اطراف جزیره و حمام آفتاب گرفته تا غواصی و پیاده روی در جنگل‌های خیره کننده. حتی، پنج ساحل در جزیره سامه سان وجود دارد، بازدیدکنندگان می توانند فقط در دو ساحل شنا کنند که عبارتند از هاد تییِن (Hat Thien) و هاد لوک لوم (Hat Luk Lom). چشم انداز خیره کننده، ماسه‌‌های سفید، آب زلال و صخره های مرجانی زیبا نتایج حفاظت موثر است که می‌توانید در این جزیره ببینید.

این جزیره هر روز پذیرای گردشگران است و بلیط ورودی آن (خارجی‌ها ۶۰۰ بات – تایلندی ‌ها ۳۰۰ بات) در موزه تاریخ طبیعی در نزدیکی اسکله کائو ما جور از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر بفروش می‌رسد. به علت تعداد محدود گردشگران که هر روز فقط ۵۰۰ نفر است معمولاً بلیط فروشی شاهد صف طولانی است که از صبح زود مقابل موزه تاریخ طبیعی صف می‌کشند.

تصاویر
موقعیت جزیره

بیشتر ببینید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.