معترض ثروتمند چشم خود را در اعتراضات از دست داد / اقدام قانونی خانواده

به اشتراک بگذارید:

خانواده ثروتمند یک معترض ضد دولت که در جریان تظاهرات از ناحیه یک چشم مجروح شده و بینایی خود را از دست داده بود، نسبت به اقدام قانونی علیه دولت و سرکوبگران قول داده و گفته اند که موضوع را پیگیر خواهند شد.

تانات تاناکیتامنوای ۲۹ ساله معروف به “H-iso Luk Nat”، در اعتراضات ۱۳ آگوست در بانکوک زخمی شد.

خانواده تاناکیتامنوای پنجشنبه شب در حساب فیس بوک آقای تانات اعلام کردند که روی ابروی پسرشان یک بریدگی به شکل نیم دایره ایجاد شده است که ظاهراً ناشی از برخورد یک جسم استوانه ای شکل بوده است.

قرنیه راست او پاره شده است، کره چشم و شبکیه چشم راستش آسیب جدی دیده است. پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که او بینایی چشم راست خود را برای همیشه از دست داده است.

خانواده تانات گفتند که این جراحت در جریان اعتراضات ۱۳ آگوست رخ داده است. این معلولیت را عامل سرکوب معترضان دانسته و گفته است عدم اطلاع پلیس‌های ضد شورش از استفاده و شلیک گاز اشک آور در مسیر استاندارد عامل این معلولیت بوده است، اخیراً اخباری در این موضوع منتشر شده است که پلیس تایلند به جای شلیک گاز اشک آور به سمت بالا آن را در راستای جایی که معترضان قرار داشتند شلیک کرده‌اند که باعث مصدومیت چندین معترض شده است. این موضوع همچنین اعتراض سازمان‌های بین‌المللی را نیز در پی داشته است.

خانواده تانات همچنین اشاره کردند که فرزندشان همیشه برای بیان عقاید به اعتراضات مسالمت آمیز پایبند بوده است و از هرگونه اقدامی که منجر به خشونت یا آسیب شود، اجتناب می کند. تظاهرات روز ۱۳ آگوست آنقدر خشونت آمیز نبود که بتواند واکنش خشونت آمیز پلیس را در پی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است که خانواده تاناکیتامنوای همه اقدامات مدنی و سایر اقدامات قانونی علیه افراد و سازمان هایی را که مسئول شناخته می شوند را انجام خواهند داد.

در پست فیس بوکی آمده است که صدمه به آقای تانات یک خسارت بزرگ برای آن خانواده می‌باشد. تانات بعداً در حساب فیس بوک خود نوشت که به مبارزه برای حقوق خود ادامه می دهد و معترضان باید به اقدامات مسالمت آمیز پایبند باشند.

تانات عضو خانواده شناخته شده است که صاحب شرکت Noble Development Plc، یکی از بزرگترین سازندگان و توسعه دهندگان آپارتمان های مجلل در بانکوک است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.