تایلند غرامت قربانیان حملات میمون‌ها را تصویب کرد

به اشتراک بگذارید:

پاچاراوات وانگسووان، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست تایلند، با تصویب طرحی برای جبران خسارت قربانیان، به مورد اخیر حمله میمون‌ها به یک زن پاسخ داد.

پاچاراوات که به عنوان معاون نخست وزیر نیز فعالیت می کند، روز شنبه (۹ مارس ۲۰۲۴) موافقت کرد که دولت حداکثر پوشش پزشکی ۳۰ هزار بات، به علاوه ۳۰۰ بات در روز به مدت ۱۸۰ روز برای کسانی که به دلیل آسیب‌ها نمی‌توانند کار کنند، فراهم خواهد کرد. این طرح در صورت فوت قربانی تا حداکثر ۱۰۰ هزار بات افزایش می‌یابد.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که یک زن ۳۶ ساله که در حال بازگشت به خانه بود مورد حمله دو میمون قرار گرفت. در کشمکش برای غذای او، میمون ها موفق شدند زن را مجروح کرده و غذای او را بدزدند.

این حادثه روز چهارشنبه در استان لوپبوری رخ داد که به دلیل جمعیت نسبتاً زیاد میمون‌ها به “پادشاهی میمون ها” معروف است.

قربانی پس از حادثه شکایتی را به پلیس ارائه کرد و از مقامات درخواست پاسخگویی کرد که مقامات محلی را بر آن داشت تا با او ملاقات کنند و قول بدهند که راه حلی برای این مشکل بیابند.

مقامات محلی توضیح دادند که جبران خسارت به مدت دو ماه پرداخت می‌شود و منابع آن از دفتر حفاظت از حیات وحش تامین می‌شود. آنها افزودند که این اولین بار است که چنین موردی به اطلاع مقامات می رسد.

سازمان‌های مربوطه قبلاً اعلام کرده بودند که برای محافظت از مردم محلی و گردشگران در برابر میمون‌ها تدابیری مانند تامین چراغ‌های عمومی بیشتر و علائم هشداردهنده بیشتر اتخاذ می‌شود.


بیشتر بخوانید:






0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.