مسلمانان تایلندی برای ماه رمضان آماده می‌شوند

به اشتراک بگذارید:

دفتر چولاراتچامونتری (سمت شیخ الاسلامی به زبان تایی) از مسلمانان تایلندی در سراسر کشور خواست تا پس از غروب روز یکشنبه، هلال ماه را رویت کنند تا اولین روز ماه رمضان را مشخص کنند.

پس از اعلام این اطلاعیه توسط دفتر شیخ الاسلام، امروز (۹ مارس ۲۰۲۴) ایستگاه راه آهن یالا جو پر جنب و جوشی داشت، جایی که بسیاری از مسلمان تایلند برای آماده شدن برای ماه رمضان در حال برگشت به استان‌های خود بودند. چولاراتچامونتری، همچنین به عنوان شیخ الاسلام، رهبر معنوی مسلمانان تایلند شناخته می شود.

انتظار می‌رود امسال ماه رمضان در تاریخ ۹ آوریل به پایان برسد.

رئیس ایستگاه راه‌آهن یالا، گفت که راه‌آهن تایلند واگن‌های بیشتری را برای قطارهای سریع السیر، ویژه و معمولی به سه استان جنوبی در ماه رمضان اختصاص داده است. وی گفت که به کارکنان قطار دستور داده شده تا سفر مسافران را تسهیل کنند و تدابیر ایمنی را در نظر بگیرند.

اسلام یک اقلیت دینی در تایلند است و آمارها حاکی از آن است که ۴/۹ درصد از جمعیت این کشور مسلمان هستند. نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۲۳، این آمار را ۷ درصد نشان داد. اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان تایلند در چهار استان جنوبی تایلند یعنی ساتون، یالا، پاتانی و ناراتیوات زندگی ‌می‌کنند.


بیشتر بخوانید:






0 0 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.