حمله فیل‌ها در تایلند در شش سال گذشته ۱۳۵ کشته و ۱۱۶ زخمی بر جای گذاشته است

به اشتراک بگذارید:

به گزارش دفتر حفاظت از حیات وحش و گیاهان، در شش سال گذشته ۱۳۵ نفر توسط فیل‌های وحشی کشته و ۱۱۶ نفر مجروح شده اند که تنها در ۹ ماه سال جاری ۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر سوپاکیت وینیت‌پورنساوان، مدیر دفتر، این حملات را به افزایش جمعیت حیوانات وحشی و موارد فزاینده ای نسبت داد که فیل‌ها را ناچار میکند تا برای یافتن غذا از زیستگاه‌های خود خارج می شوند.

وی گفت که ۳ تا ۴ هزار فیل وحشی در ۳۸ پارک ملی و ۳۱ پناهگاه حیات وحش در تایلند پراکنده هستند که مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهند.

دپارتمان پارک‌های ملی، حیات وحش و حفاظت از گیاهان، پنج جنگل را شناسایی کرده است که حملات فیل‌ها بیشتر مشاهده شده است.

این جنگل‌ها شامل پارک‌های ملی Kaeng Krachan و Kui Buri، مجموعه جنگلی غربی، که شامل پناهگاه حیات‌وحش Salak Phra و پارک ملی Sai Yok، جنگل‌های Dong Phaya Yen-Khao Yai که شامل Khao Yai، Tap Lan، Ta Phraya، Dong Yai و Pang Sida و جنگل‌های Phu Khieo-Nam Nao می‌باشد.

دکتر سوپاکیت گفت که فیل‌ها به دلایل از قبیل کمبود آب و غذا زیستگاه‌های خود را ترک می‌کنند که گاهی فیل‌ها برای یافتن غذا به خانه‌های ساکنین آن منطقه آسیب وارد می‌کنند.

جلسه همفکری بین مقامات ذیربط روز جمعه در اداره پارک های ملی، حیات وحش و حفاظت از گیاهان برگزار شد تا برنامه هایی برای مدیریت فیل های وحشی طرح ریزی شود تا جلوی خسارات مالی و جانی توسط فیل‌های وحشی گرفته شود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.