مرد روسی به اتهام ارائه غیرقانونی خدمات ارز دیجیتال در جزیره‌ای در تایلند بازداشت شد

به اشتراک بگذارید:

مدت‌هاست که سرزمین لبخند‌ها جای خود را با سرزمین قانون‌شکنان روسی عوض کرده‌ است. این بار، یک تبعه روسیه به دلیل ارائه غیرقانونی خدمات صرافی ارزهای دیجیتال در جزیره توریستی پنگان در جنوب تایلند دستگیر شد.

پلیس استان سورات‌تانی، روز جمعه (۵ آوریل) گفت، ابراگیم گایتوکیف، ۳۶ ساله را در خانه‌ای در ساحل سری تانو در جزیره پنگان دستگیر کرد.

این دستگیری در پی تحقیقات پلیس مبنی بر اینکه وب‌سایتی تبلیغات آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در مناطق جزیره سامویی و جزیره پنگان منتشر کرده بود، انجام شد. به گفته رئیس پلیس سورات تانی، تلفن و شماره واتس‌اپ نشان داده شده در وب‌سایت به حساب‌های بانکی آقای گایتوکیف و یک تبعه خارجی دیگر به نام ماکسیم واریوخین مرتبط بود.

بازرسان پلیس متوجه شدند که این دو شهروند خارجی از مدیران شرکتی در جزیره مذکور بودند. این شرکت از خانه‌ای به عنوان دفتر اداری خود استفاده می کرد.

بر اساس تحقیقات پلیس، این خانه همچنین یک مغازه فروش ماریجوانا داشت که در آن تابلویی با نشان “بیت کوین” در ویترین مغازه قرار داشت.

بازرسان پلیس بر این باور بودند که این فروشگاه همان طور که در وب سایت تبلیغ شده است، محل تبادل ارزهای دیجیتال نیز است که بعداً با حکم دادگاه استانی سامویی از این مکان بازرسی کردند.

آقای گاتوکیف در جریان بازرسی حضور داشت و به پلیس گفت که صاحب مغازه است.

پلیس در بازرسی به عمل آورده به غیر از تبلیغات صرافی ارزهای دیجیتال هیچ مورد غیرقانونی در آن مغازه پیدا نکرد.

آقای گاتوکیف به اتهام اداره غیرقانونی صرافی ارزهای دیجیتال دستگیر شد.

در طول بازجویی، او ادعا کرد که او و آقای واریوخین خدمات ارز دیجیتال را به گردشگران ارائه می‌دادند.

آقای گایتوکیف متهم شده و برای اقدامات قانونی به اداره پلیس جزیره پنگان منتقل شد. پلیس جزئیاتی در مورد دیگر تبعه خارجی ارائه نکرد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.