ثبت نام داوطلبانه خدمت سربازی در تایلند افزایش یافت

به اشتراک بگذارید:

ارتش تایلند از داوطلب شدن بیش از ۳۸ هزار تایلندی برای انجام خدمت سربازی ابراز خرسندی کرده است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

جوتاپات پرمبانیات، دستیار سخنگوی ارتش اعلام کرد، برنامه جذب نیرو از اول تا ۱۲ آوریل باز بود که در این بازه زمانی ۳۸ هزار و ۱۶۰ داوطلب به صورت آنلاین ثبت نام کرده و برای روز انتخاب درخواست فرستادند. وی افزود، امسال ۲۵۰۰ نفر بیشتر از سال گذشته در طرح سربازگیری ثبت نام کرده‌اند.

در سال گذشته ۳۵ هزار و ۶۱۷ نفر ثبت نام کرده بودند که ۲ هزار و ۵۴۳ نفر کمتر از سال جاری بود. جوتاپات گفت که این دستاورد نشان دهنده موفقیت ارتش در جلب علاقه فزاینده افراد برای پیوستن به ارتش، همسویی با دولت و سیاست وزارت دفاع برای تشویق متقاضیان داوطلب بیشتر برای خدمت سربازی عادی است.

ارتش از جوانان تایلندی که در فرآیند گزینش همکاری کرده و داوطلب سربازی شدند، و همچنین از مقامات و نهاد‌های پشتیبان در تمام مناطق برای پیروی دقیق از رویه‌ها و مقررات و تضمین روند انتخابی روان و منظم تشکر کرد.

خدمت سربازی در تایلند

خدمت سربازی اجباری، یک وظیفه ملی که در قانون اساسی پادشاهی تایلند مشخص شده است، در سال ۱۹۰۵ آغاز شد که برای همه شهروندان تایلند الزامی است و عمدتاً برای مردان بالای ۲۱ سال اعمال می شود. روند سربازگیری سالانه در اوایل آوریل برگزار می شود.

در طول این فرآیند، مشمولان این امکان را دارند که برای خدمت سربازی داوطلب شوند یا در صورت عدم داوطلبی در قرعه کشی شرکت کنند. کسانی که روش داوطلبانه را انتخاب می کنند، تحت ارزیابی‌های کامل سلامت جسمانی و روانی، از جمله آزمایش مواد مخدر قرار می گیرند.

افرادی که نتیجه آزمایش مواد مخدر آنها مثبت باشد، تحت درمان‌های متفاوتی قرار می گیرند. داوطلبانی که دارای استانداردهای سلامت جسمانی و روانی نباشند از خدمت معاف می‌شوند. کسانی که نتایج آزمایشات آنها با موفقیت سپری شود، شاخه خدمات مورد نظر خود (ارتش تایلند، نیروی دریایی تایلند یا نیروی هوایی تایلند) و تاریخ اعزام را انتخاب می کنند. آنها مدارک رسمی، خلاصه ای از پیش نویس انتخاب سال را به همراه حکم ثبت نام دریافت می کنند که جزئیات اولیه از جمله زمان و مکان را نشان می دهد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.