یک متخصص پزشکی از دولت خواست تا خرید واکسن سینواک را متوقف کنند

به اشتراک بگذارید:

روز گذشته، مانون لیچاوینگ وونگز، رئیس بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ویچایوت بانکوک از دولت خواست که خرید دوز‌های واکسن سینواک را تا زمانی که نسل جدید تولید شده این واکسن قادر به محافظت در برابر تمام گونه‌های ویروس کرونا باشد، متوقف کنند.

دولت تایلند اخیراً تصمیم به خرید ۱۰/۹ میلیون دوز دیگر سینواک با هزینه ۱/۶ میلیارد بات گرفته است. مانون می گوید تایلند باید چنین خریدهایی را به حالت تعلیق درآورد تا اینکه نسل جدیدی از سینواک تولید و عرضه شود که بتواند در برابر انواع مختلف ویروس کویید ۱۹ محافظت موثری داشته باشد. او می گوید در غیر اینصورت کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و کادر درمان همچنان در معرض خطر بیماری قرارخواهند داشت.

علی رغم هشدار مانون، واچاراپونگ کوویجیتسوان از وزارت بهداشت عمومی با تأکید بر اینکه سازمان بهداشت جهانی از واکسن سینواک در طرح کوواکس استفاده می‌کند که هدف آن دستیابی برابر به واکسن در سطح جهانی است. وی گفت، واکسن سینواک موثر است.

واچاراپونگ در ادامه افزود:

تحقیقات در مالزی نشان می دهد سینواک به اندازه واکسن های mRNA مانند فایزر و مدرنا موثر است و این نوع واکسن در برابر ویروس نوع دلتا ۷۵ درصد اثر بخشی و عملکرد خوبی را نشان داده است.

واچاراپونگ همچنان اضافه کرد که تایلند در حال خرید انواع مختلف واکسن‌ها است، ولی دسترسی به مورد دلخواه ما به خاطر زمان تحویل آنها مقدور نیست، پس بهتر است تا حد امکان انتخاب گسترده ای داشته باشیم و منتظر ماندن برای موردی که دوست داریم ممکن است به ما در مبارزه با ریشه کن کردن ویروس کمک نکند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.