از هر ۷۰ نفر در تایلند یک نفر در معرض خطر خودکشی قرار دارد

به اشتراک بگذارید:

بر اساس گزارش شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی تایلند، حدود ۱۰ میلیون نفر در کشور با مشکل سلامت روان روبرو هستند که تقریباً ۱۱ درصد از آنها در معرض خطر خودکشی قرار دارند و حدود ۱۶ درصد از جمعیت به طور مرتب دچار استرس هستند.

دانوچا پیچایانان، دبیر کل شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی، روز دوشنبه، پس از انتشار گزارش سه ماهه اول این نهاد در مورد جامعه تایلند گفت، سلامت روان به یک موضوع حیاتی تبدیل شده است.

سازمان بهداشت روان گفت، تعداد بیماران روانپزشکی به طور مداوم از ۱/۳ میلیون در سال ۲۰۱۵ به ۲/۹ میلیون در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

آقای دانوچا گفت:

«با وجود اینکه تایلند رسماً ۲/۹ میلیون بیمار دارد که [سال گذشته] تحت درمان پزشکی قرار گرفته‌اند، تعداد واقعی مبتلایان به مشکلات سلامت روان ممکن است به ۱۰ میلیون نفر برسد، زیرا بسیاری از مردم به دنبال درمان نیستند. وی افزود، این نشان‌دهنده آن است که ما تعداد بیشتری از این بیماران نسبت به میانگین جهانی داریم و حاکی از این است که تعداد قابل توجهی از موارد درمان‌نشده وجود دارد.»

او اشاره کرد، بخش بزرگی از جمعیت نیز در خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان هستند.

داده‌های این سازمان نشان‌ می‌دهد که از اول اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۲ آوریل ۲۰۲۴، افرادی که مشکلات سلامت روان دارند و سطح استرس بالایی را تجربه می‌کنند، ۱۵/۴۸ درصد، خطر افسردگی ۱۷/۲۰ درصد و خطر خودکشی ۱۰/۶۳ درصد، است.

آقای دانوچا گفت، این آمار و ارقام در مقایسه با سال‌های گذشته بدتر شده است و افزود که مسائل مربوط به سلامت روان تاثیر زیادی بر اقتصاد دارد. سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسیده است که افسردگی و اضطراب باعث از دست رفتن حدود ۱۲ میلیارد روز کاری در سطح جهان می شود که منجر به زیان اقتصادی بیش از یک تریلیون دلار آمریکا می شود.

تقریباً یک‌پنچم افراد با مشکلات سلامت روان قادر به مراقبت از خود نیستند و نیاز به مراقبت خانواده دارند که منجر به از دست رفتن قابل توجه منابع انسانی می‌شود و کمتر از یک‌چهارم بیماران با ریسک بالا می‌توانند مراقبت و نظارت مناسب دریافت کنند.

به گفته شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی، افزایش فشارهای اقتصادی و اجتماعی منجر به بالا رفتن نرخ افسردگی و اضطراب شده است.

آقای دانوچا گفت، میزان خودکشی تقریباً به اندازه «بحران مالی دوم یام کونگ» در سال ۱۹۹۷ است.

بحران مالی آسیا که در تایلند به آن بحران مالی دوم یام کونگ گفته می‌شود دوره‌ای از بحران اقتصادی بود که گریبان گیر بیشتر کشورهای آسیا از جمله اندونزی و کره جنوبی از ابتدای ژوئیه ۱۹۹۷ شده بود و ترس از سقوط اقتصاد جهانی به دلیل سرایت اقتصادی، افزایش‌یافته بود.

به گفته آقای دانوچا، در سال مالی ۲۰۲۳، نرخ خودکشی ۷/۹۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود که نزدیک به نرخ خودکشی در زمان بحران مالی دوم یام کونگ ۸/۵۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که آلودگی هوا باعث افزایش ۲۰ درصدی افسردگی در جوانان شده است.

دانشگاه ماهیدول تایلند به این نتیجه رسیده است که هفت نفر از هر ۱۰ نفر در بانکوک در محل کار دچار فرسودگی شغلی هستند. فرسودگی شغلی حالتی از فرسودگی عاطفی، ذهنی و جسمی ناشی از استرس مزمن و کنترل نشده در محل کار است. تجربه مداوم استرس، باعث کاهش علاقه یا انگیزه کاری شده و در نهایت به فرسودگی شغلی در سازمان منجر می‌شود.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.