هشدار نسبت به دارو‌هایی که گفته می‌شود به درمان کرونا کمک می‌کند

به اشتراک بگذارید:

وزارت اقتصاد و جامعه دیجیتال تایلند به مردم هشدار داده است که شایعات مبنی بر اینکه برخی داروها به درمان ویروس کووید ۱۹ کمک می کند را باور نکنند.

سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که دپارتمان خدمات درمانی وزارت بهداشت عمومی این اطلاعات را تأیید کرده و ادعاهایی که می‌گوید پاراستامول، آمبروکسول، دکسترومتورفان، کلرفنیرامین و ویتامین C می توانند بیماری کویید ۱۹ را درمان کنند، اخبار جعلی است.

این وزارتخانه گفت که همه بیماران مبتلا به کویید ۱۹ که در خانه قرنطینه شده اند باید با در نظر گرفتن شرایط و علائم آنها، توسط پزشکان درمان شوند. خوددرمانی می تواند خطرناک باشد و عوارضی ایجاد کند. مردم نباید از دستورالعمل های غلط پیروی کنند و همچنین باید از به اشتراک گذاشتن یا ارسال این شایعات نادرست اجتناب کنند.

در همین حال، پلیس تایلند گزارش داده است که ستاد اخبار جعلی، ادعایی که بیان می‌کند درختان برگ تلخ (Gymnanthemum extensum) می تواند کویید ۱۹ را درمان کند را رد کرده و جزو اخبار جعلی هستند که در بستر اینترنت منتشر شده اند. دپارتمان طب سنتی تأیید کرد که این خبر واقعیت ندارد. هیچ تحقیقی نشان نداده است که برگ تلخ، معروف به “nan chao woei” در تایلندی، می تواند کویید ۱۹ را درمان کند.

امروز ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ رکورد بالایی از ۲۰/۹۲۰ مورد جدید کرونا و ۱۶۰ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرد. در جدیدترین و شدیدترین موج کویید ۱۹، که اولین بار در ۱ آوریل آشکار شد، تایلند در مجموع ۶۶۴/۴۴۲ مورد کرونایی را ثبت کرده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.