فعالان صنایع تایلند از رکود تجاری ناشی از درگیری‌های میانمار ابراز نگرانی کردند

به اشتراک بگذارید:

فدراسیون صنایع تایلند (FTI) نسبت به تشدید درگیری‌های مسلحانه در میانمار ابراز نگرانی کرده و پیش بینی کرد که تجارت مرزی کاهش و ورود کارگران غیرقانونی از میانمار به تایلند افزایش می‌یاید.

به گفته کرینگ‌کرای تیاننوکول، رئیس فدراسیون صنایع تایلند، تجارت مرزی تایلند و میانمار، که سالانه به ارزش ۱۰۰ میلیارد بات (۲/۷ میلیارد دلار آمریکا) است، هرگاه تنش‌ها افزایش می‌یابد، معمولاً دچار کاهش می‌شود.

وی از تشدید درگیری‌های مسلحانه در میانمار ابراز نگرانی کرده و افزود، ارزش تجارت بین دو کشور کاهش یافته و بر فروشندگان و خریداران تأثیر خواهد گذاشت، زیرا میانمار معمولاً کالاهای مصرفی متنوعی را از تایلند وارد می‌کند.

کرینگ‌کرای همچنین خاطرنشان کرد که این درگیری می تواند حمل و نقل و لجستیک را مختل کند و به طور بالقوه باعث کمبود کالا در بین اتباع میانمار شود.

وزیر امور خارجه تایلند، پیشتر تاکید کرده بود که مقامات پس از کاهش ۳۰ درصدی فعالیت تجاری در منطقه مه‌سوت (Mae Sot)، در مورد وضعیت تجارت مرزی بحث و گفتگو کرده اند.

سوچارت چانتراناکاراچا، معاون فدراسیون صنایع گفت، در پاسخ به درگیری‌‌های مرزی، دولت تایلند آماده است تا حدود ۱۰۰ هزار آواره میانماری را که پس از تسلط شورشیان میانمار، به شهر مرزی مقابل منطقه مه‌سوت گریخته اند را اسکان دهد.

کارگران میانماری بخش اعظمی از کارگران مهاجر در تایلند را تشکیل می دهند و از مجموع ۲/۵ تا ۳ میلیون کارگر مهاجر در این کشور، ۱/۶ میلیون نفر آن از میانمار هستند. این کارگران در زمینه‌های مختلف از جمله فرآوری مواد غذایی، شیلات، پوشاک و منسوجات، قطعات خودرو، الکترونیک، کشاورزی و ساخت و ساز مشغول به کار هستند.

پس از کودتای نظامی علیه دولت دموکراتیک منتخب مردمی در سال ۲۰۲۱، میانمار توسط ایالات متحده و چندین کشور اروپایی تحت تحریم‌های تجاری قرار گرفت.

رئیس فدراسیون صنایع تایلند اشاره کرد که این تحریم‌ها بر شرکت‌های تایلندی در میانمار تأثیر ندارد، زیرا محصولات آنها به‌طور انحصاری برای بازار میانمار هستند و به ایالات متحده یا کشورهای اروپایی صادر نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.