وضعیت آلودگی هوای بانکوک خطرناک شد

به اشتراک بگذارید:

بر اساس گزارش آژانس توسعه فناوری فضایی و ژئوانفورماتیک تایلند (Gistda)، بانکوک تنها شهر در میان ۶۳ استان تایلند است که از ساعات اولیه صبح پنجشنبه (۱۱ آوریل) با آلودگی شدید هوا با ذرات معلق پی‌ام ۲/۵ بسیار بالا دست و پنجه نرم می‌کند.

سازمان فضایی تایلند در ساعت ۱۰ صبح امروز گزارش داد که سطح ذرات معلق با قطر ۲/۵ میکرومتر یا کمتر (PM2.5) در پایتخت در طول ۲۴ ساعت گذشته برابر با ۷۷/۵ میکروگرم در هر متر مکعب هوا (µg/m³) اندازه گیری شده است.

حد ایمن تعیین‌شده توسط این سازمان ۳۷/۵ میکروگرم بر متر مکعب است، در حالی که سطوح قرمز ۷۷/۵ میکروگرم و بالاتر یک خطر جدی برای سلامتی است.

سطوح نارنجی پی‌ام ۲/۵ برای ۶۲ استان دیگر گزارش شده است که بین ۳۸/۴ تا ۷۲/۶ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده است و استان‌های مرکزی و شمال شرقی کشور را در بر می‌گیرد.

استان‌های شمالی، چیانگ‌مای، چیانگ‌رای و مه‌هونگ‌سون که قبلاً با سطوح قرمز پوشانده شده بودند، صبح روز پنج‌شنبه شاهد تغییر رنگ به نارنجی بودند که از ۴۱ تا ۴۴ میکروگرم در متر مکعب متغیر بود.

تنها در جنوب تایلند سطوح امن پی‌ام ۲/۵ گزارش شده است.

آلودگی هوا برای همه خطرناک است، اما بعضی از افراد باید بیشتر از دیگران مراقب عوارض آن باشند. به عنوان مثال، کودکان، زنان باردار و افرادی که به بیماری‌های قلبی یا ریوی مانند آسم یا بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) مبتلا هستند، در هنگام آلودگی هوا با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند. بنابراین این افراد باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند و در صورت تجربه علائمی مانند سرفه خشک، تحریک چشم، التهاب گلو و تنگی نفس، به زودی به پزشک مراجعه کنند.

هموطنانی که در چنین مناطق با سطح ذرات معلق پی‌ام ۲/۵ بسیار بالا زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود از خانه خارج نشوند و در صورت الزام، می‌توانند از ماسک مخصوص آلودگی هوا استفاده کننند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.