درخواست رسانه‌های تایلند از دولت برای رفع محدودیت آزادی بیان

به اشتراک بگذارید:

سازمان های رسانه ای تایلند با صدور بیانیه مشترکی از دولت خواسته اند تا محدودیت های آزادی بیان را که تحت فرمان اضطراری وضع شده است، لغو کند. این بیانیه روز گذشته توسط شورای ملی مطبوعات تایلند، شورای پخش اخبار تایلند، انجمن روزنامه نگاران تایلند، انجمن ارائه دهندگان اخبار آنلاین، انجمن روزنامه نگاران پخش تایلند و اتحادیه ملی روزنامه نگاران تایلند منتشر شد.

در این بیانیه از دولت خواسته شده تا محدودیت های اعمال شده بر آزادی بیان در رسانه ها وتوسط عموم مردم تحت فرمان اضطراری را برطرف کند. این مصوبه اخیراً تا پایان ماه سپتامبر تمدید شده است که تاکنون از ابتدای همه گیری از ماه مارس سال گذشته، ۱۳ بار تمدید شده است.

این ۶ رسانه قبلاً بیانیه ای را در تاریخ ۱۵ ژوئیه منتشر کرده بودند که در آن نسبت به محدودیت هایی که تحت بند ۹ این فرمان وضع شده است، ابراز نگرانی کردند. ظاهراً این محدودیت‌ها برای جلوگیری از انتشار آنچه دولت آن را «اخبار جعلی» می‌خواند، وضع شده است. دولت می گوید چنین گزارشاتی ممکن است باعث وحشت یا سوتفاهم شود و به طور بالقوه امنیت ملی یا نظم عمومی را تهدید کند.

نخست وزیر در واکنش به بیانیه رسانه ها با صدور دستور به مقامات برای اعمال محدودیت ها علیه کلیه رسانه ها، وب سایت ها و شخصیت های رسانه ای که همچنان به انتشار «اخبار جعلی» ادامه می دهند، پاسخ داده است. سازمان های رسانه ای می گویند که این دستورالعمل تلاشی برای سکوت مردم و رسانه ها است و دولت را به عدم برقراری ارتباط با مردم متهم می کند، که به گفته آنها نمونه ای از سومدیریت نخست وزیر است.

رسانه‌های معترض اعتراف کرده اند که برخی از رسانه ها به گزارش نادرست متوسل شده اند اما اصرار دارند که این کار عمدی نبوده و هیچ خبری به طور عمدی ساخته و منتشر نشده است. آنها می گویند که مبارزه برای آزادی بیان را تا زمانی که دولت درک کند که تلاش برای محدود کردن چنین آزادی هایی می تواند منجر به سقوط آن شود، ادامه خواهند داد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.