صدور روادید جدید برای کارگران تایلندی‌ در فنلاند متوقف شد

به اشتراک بگذارید:

سفارت فنلاند در بانکوک به طور موقت صدور ویزاهای جدید برای تایلندی‌هایی که می خواهند در فنلاند کار کنند را به حالت تعلیق درآورده است تا بر روی اصلاحاتی در قوانین برای کارگران شاغل در این کشور، کار کنند. این کارگران در مزارع توت در برداشت محصولات فعالیت می‌کنند.

سومچای موراکوتسریوان، مدیرکل اداره کار تایلند گفت، تعلیق ویزا به نمایندگان تایلند و فنلاند اجازه می دهد تا اقداماتی را برای تضمین حفاظت بهتر از اشتغال کارگران تدوین کنند.

وی افزود که درخواست‌های ویزا برای اهداف دیگر همچنان پذیرفته می شود.

سومچای گفت، به عنوان یک اصل، کارفرمایانی که موافقت کردند تا اتباع تایلندی را برای کار در فنلاند به خدمت بگیرند، باید مسئول تمام هزینه‌های انجام شده در انتقال آنها به فنلاند باشند و افزود که مقررات اصلاح شده شفافیت را تضمین می کند و از کارگران در برابر سوء استفاده کارفرمایان محافظت می کند.

وی گفت که کارگرانی که به فنلاند می روند باید به صورت دولت به دولت ترتیب داده شوند تا از کارگران بهتر محافظت شده و کارفرمایان متخلف مجازات شوند.

وی افزود که نخست وزیر سرتا تاویسین از تعلیق صدور روادید مطلع شده است و به وزارت خارجه تایلند دستور داده است که اقدامات لازم را انجام دهند، زیرا او نمی خواهد این مسئله بر مذاکرات اخیر دولت در مورد معافیت روادید بین دو کشور تأثیر بگذارد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.