تایلند در نظر دارد برای مقابله با آلودگی هوا، واردات ذرت را ممنوع کند

به اشتراک بگذارید:

دولت تایلند در حال انجام اقداماتی برای رسیدگی به مسئله آلودگی پی‌ام ۲/۵، به ویژه در منطقه شمالی است. نخست وزیر آقای سرتا تاویسین اعلام کرده است که از سال آینده قصد دارد واردات ذرت از کشورهای مجاور را ممنوع اعلام کند.

آقای سرتا در جریان سفر خود به چیانگ‌مای برای ارزیابی تلاش‌های پیشگیرانه از آتش‌سوزی و آلودگی هوا، مذاکرات مستمر خود را با کامبوج، لائوس و ارتش میانمار را برای مقابله با چالش‌های محیطی فرامرزی فاش کرد.

نخست وزیر با درک فشارهای اقتصادی که منجر به سوزاندن پسماندهای کشاورزی می شود، نیاز به راهکارهای نوآورانه و همکاری با نیروهای نظامی برای مدیریت بهتر پسماندها تأکید کرد.

علاوه بر ممنوعیت واردات ذرت در فصل بحرانی از ژانویه تا آوریل، دولت افزایش مالیات‌ها را به عنوان بخشی از رویکرد دقیق خود در مبارزه با آلودگی در نظر می‌گیرد. تلاش‌هایی برای آموزش کشاورزان در زمینه روش‌های پایدار و تصویب اخیر بودجه‌های اضافی برای جلوگیری از آتش سوزی نیز در دستور کار قرار دارد.

با اجرای طرح‌های دولت، تایلند بهبودی در کیفیت هوا را تجربه کرده است که به کاهش سطح ذرات پی‌ام ۲/۵ نسبت به سال گذشته کمک کرده است. علی‌رغم این موفقیت‌ها، چالش‌ها همچنان پابرجا هستند، همانطور که چیانگ‌مای اخیراً در رتبه‌بندی IQAir در رتبه‌بندی شهرهایی با بالاترین سطح آلودگی هوا در سطح جهانی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.