رونق گردشگری در تایلند

به اشتراک بگذارید:

تایلند در هفت ماهه نخست سال جاری پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر خارجی بوده است که حدود نیمی از کل گردشگران در مدت مشابه قبل از شیوع کویید ۱۹ می‌باشد.

نخست‌وزیر تایلند آقای ستا تاویسین هفته گذشته در پستی در ایکس اعلام کرد که از اول ژانویه تا ۲۵ ژوئیه سال جاری، بیش از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور آمده اند که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت که تدابیری از جمله سفر بدون روادید، پروازهای بیشتر و بهبود جاذبه‌های گردشگری منجر به افزایش تعداد گردشگران شده است.

علاوه بر این، تعداد گردشگران از تایوان و هند به بالاترین حد تاریخی رسیده است که احتمالاً نتیجه طرح بدون ویزا بوده است. این طرح به بازدیدکنندگان از ۹۳ کشور اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به درخواست ویزا تا ۶۰ روز در کشور بمانند. این طرح از اواخر سال گذشته آغاز شده و تا ۱۱ نوامبر تمدید شده است.

بین اول ژانویه تا ۲۵ جولای امسال، تایلند میزبان ۲۰/۰۰۱/۴۰۵ بازدیدکننده بود. بیشتر آنها از چین، و پس از آن مالزی، هند، کره جنوبی، روسیه، لائوس، تایوان، ویتنام و ایالات متحده بودند.

در مورد خارجیان با اقامت بلندمدت، روسیه در رتبه اول قرار دارد و پس از آن ایالات متحده، آلمان، فرانسه و بریتانیا قرار دارند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.