مایکروسافت زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی در تایلند می سازد

به اشتراک بگذارید:

ساتیا نادلا، مدیر عامل اجرایی مایکروسافت روز چهارشنبه (۱ می) از طرحی برای ساخت یک مرکز زیرساخت ابری و هوش مصنوعی (AI) جدید در تایلند خبر داد.

وی در مورد سرمایه گذاری پروژه، مکان اولین مرکز داده آژور (Azure) کشور یا زمان بندی پایان کار توضیحاتی ارائه نکرد. او تنها اعلام کرد که این یکی از ۳۰۰ مرکز داده در سراسر جهان خواهد بود.

این اعلان در بانکوک یک روز پس از آن منتشر شد که آقای نادلا گفت که شرکت نرم افزاری ایالات متحده ۱/۷ میلیارد دلار برای ساخت زیرساخت محاسبات ابری و هوش مصنوعی در اندونزی سرمایه گذاری خواهد کرد. وی قرار است روز پنجشنبه تور سه کشور جنوب شرق آسیا را در مالزی به پایان برساند.

آقای نادلا در رویداد مایکروسافت بیلد: روز هوش مصنوعی که نخست وزیر تایلند آقای سرتا تاویسین نیز در آن حضور داشت، گفت:

«تایلند فرصتی باورنکردنی برای ساختن آینده‌ای مبتنی بر فناوری دیجیتال و مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.»

او اشاره کرد: «منطقه جدید مرکز داده ما، همراه با سرمایه‌گذاری‌هایی که در زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی و همچنین با آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی همراه است، بر پایه تعهد بلندمدت ما به این کشور است و به سازمان‌های تایلندی در بخش‌های دولتی و خصوصی کمک خواهد کرد تا اثر و رشد جدیدی را به وجود آورند.»

او گفت که این مرکز داده، دسترسی به خدمات ابری با راندمان و پایداری بالا و انطباق با استانداردهای اقامت داده و حفظ حریم خصوصی را ارائه می دهد.

این مبادرت شرکت به پاسخ به تقاضای روزافزون برای خدمات محاسبات ابری در تایلند از سوی کسب‌وکارها و سازمان‌های بخش عمومی است.

روز سه‌شنبه، مایکروسافت یک تعهد گسترده‌تر را برای فراهم کردن فرصت‌های آموزش مهارت‌های هوش مصنوعی برای ۲/۵ میلیون نفر در کشور‌های آسه‌آن تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد. آموزش و پشتیبانی با مشارکت دولت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و شرکت‌ها، در جوامعی در کشور‌های تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین و ویتنام ارائه خواهد شد.

آقای نادلا گفت که انتظار می رود این تعهد برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تایلند منتفع شود.

هوش مصنوعی به دستور کار اصلی آقای نادلا تبدیل شده است زیرا او از دولت‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهد در این فناوری سرمایه‌گذاری کنند و جمعیت خود را آموزش دهند.

او گفت که حدود ۶ هزار توسعه‌دهنده تایلندی می‌توانند با یادگیری مهارت‌های جدید و کسب اعتبار مایکروسافت به متخصصان حوزه هوش مصنوعی تبدیل شوند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.