سرمایه‌گذاری ای‌تی‌اف (ETF) بیت کوین در تایلند ممکن می‌شود

به اشتراک بگذارید:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) شرکت‌های مدیریت سرمایه را برای سرمایه گذاری در صندوق‌های قابل معامله در ETF رمزارز بیت کوین که در صرافی‌های آمریکا فهرست شده اند را تأیید کرده است. این فرصت به صورت انحصاری برای سرمایه‌گذاران نهادی و افراد با دارایی‌های بسیار بالا (افراد در رده مالی UHNWI) قابل دسترس خواهد بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار مجبور شد مقررات موجود را برای تطبیق با این نوع سرمایه‌گذاری‌ها اصلاح کند که طبق آن اصلاحیه، دسترسی آن کاملاً به گروه سرمایه‌گذاران ذکر شده محدود می‌شود.

علیرغم ریسک بالای مرتبط با دارایی‌های دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ETF‌های بیت کوین را به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی کرده است و به شرکت‌های سرمایه‌گذاری تایلندی اجازه می دهد در آنها سرمایه گذاری کنند.

ETF بیت کوین، صندوقی است که سبد آن از رمزارز BTC تشکیل شده و سهام آن در بازار بورس قابل معامله است. معامله‌گران می‌توانند سهام این صندوق را بدون درگیری با پیچیدگی‌های معاملات بلاکچینی، در بورس خرید و فروش کنند.

HNWI ،VHNWI و UHNWI اصطلاحاتی هستند که در صنعت مالی برای دسته بندی افراد بر اساس دارایی‌های نقدی آنها استفاده می شود. HNWI به افرادی با دارایی بیش از یک میلیون دلار، VHNWI به کسانی با حداقل ۵ میلیون دلار و UHNWI به کسانی با دارایی‌های قابل سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلار یا بیشتر اشاره دارد. افراد با دارایی خالص بیش از یک میلیارد دلار به عنوان یک دسته خاص در گروه UHNW طبقه بندی می‌شوند.

این تدابیر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار تایلند و ترویج رشد بلندمدت بورس کمک خواهد کرد.

اولین ETF اسپات بیت کوین در آمریکا تایید شد و معامله‌ این ETFها از ۱۰ ژاویه در این کشور امکانپذیر شد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.