ابراز امیدواری نخست وزیر تایلند از سفر رهبر مذهبی عربستان به این کشور

به اشتراک بگذارید:

محمد بن عبدالکریم آل عیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام (MWL) و رئیس انجمن علمای مسلمان روز دوشنبه وارد تایلند شده و توسط نخست وزیر پرایوت چان اوچا مورد استقبال قرار گرفت.

پرایوت، نخست وزیر تایلند از فعالیت‌های العیسی به عنوان یک رهبر مذهبی در عربستان سعودی تحسین کرد و گفت تایلند آماده حمایت از مأموریت های دبیرکل اتحادیه جهان اسلام به ویژه در زمینه حقوق بشر بر اساس اصول اسلامی است. او همچنین از این اتحادیه برای تبدیل شدن به پلی بین مردم برای آوردن صلح، عدالت و همزیستی تمجید کرد.

پرایوت افزود که امیدوار است این سفر روابط بین تایلند و جهان اسلام را بیشتر تقویت کند.

در همین حال، العیسی از تایلند به خاطر اینکه جامعه ای چند فرهنگی است که در آن افراد با پیشینه های مختلف می توانند به طور مسالمت آمیز با هم زندگی کنند، تحسین کرد. او همچنین اصول مدارا در تایلند را که در سطح خانواده، سطح مذهبی و سطح مدارس، آموزش داده می شود، تمجید کرد.

آنها همچنین در مورد درگیری‌های جنوب تایلند گفتگو کردند و عیسی قول داد که با حمایت‌های کشورش به پل صلح در آن منطقه تبدیل شود.

العیسی قرار است با دیگر رهبران مذهبی در تایلند دیدار و گفتگو کند. همچنین، یک سخنرانی در مورد اهمیت اتحاد تمدن ها در دانشگاه چولالانگکورن ارائه خواهد داد.

سفر رئیس دبیرکل اتحادیه جهان اسلام پس از آن صورت می گیرد که پرایوت در اواخر ماه گذشته به دعوت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از ریاض بازدید کرد که این، اولین سفر سطح بالا به عربستان سعودی در سه دهه اخیر بود.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.