شاهزاده ناریس: صنعتگر بزرگ سیام

به اشتراک بگذارید:

امروز ۲۸ آوریل تاریخ مهمی برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر است زیرا امروز سالروز تولد شاهزاده ناریسارانوواتویونگسه یا پرنس ناریس را رقم می زند و روزی است که بان پلای نرن (Ban Plai Nern)، محل اقامت وی، برای بازدید عموم آزاد است. اما با ادامه روند شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا، اجازه بازدید از این منطقه داده نمی شود زیرا این اقامتگاه تاریخی برای دومین سال متوالی تعطیل است.

شاهزاده ناریس به خاطر تبحر و استعداد خود در بسیاری از زمینه های هنری، معماری، ادبیات، طراحی، نقاشی، موسیقی، طراحی سنتی تایلندی و نمایش های صحنه ای و همچنین دانش تاریخ و فرهنگ، به عنوان صنعتگر بزرگ سیام شناخته می شود. وی همچنین دومین تایلندی است که توسط یونسکو به عنوان «شخص با اهمیت بین المللی» مورد تقدیر قرار گرفته است.

شاهزاده ناریس در سال ۱۸۶۳ متولد شد، پسر پادشاه مونگ کوت یا رامای چهارم بود. مهارت های هنری وی از همان کودکی آشکار شد. در ۱۰ سالگی، او تصویری از خورشید گرفتگی ترسیم کرد، تصویری چنان برجسته که جایزه برتر پادشاه چولالونگ کورن (پادشاه رامای پنجم) را از آن خود کرد. نقاشی وی بعداً در یک مجله بین المللی نجوم منتشر شد.

۲۸ آوریل ۲۰۲۱ سالگرد تولد ۱۵۸ سالگی شاهزاده ناریس است. اگرچه او برای جشن تولد خود در اینجا نیست، اما نسل جوان علاقه مند به کارهای هنری وی، تولد او را بخوبی جشن گرفته و از آنها قدردانی می کنند.






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.