کمین سرمایه گذاران خارجی برای شکار هتل های پاتایا

به اشتراک بگذارید:

شهر ساحلی پاتایا که یکی از مناطق اصلی و تورست خیز تایلند است به دلیل کمبود گردشگر در طول دوره همه گیری کرونا، هتل‌های این شهر توریستی را در شرایط بحران مالی قرار داده است.

ظاهراً سرمایه گذاران خارجی با بهره جویی از وضعیت حاکم، هتل‌های با وضعیت مالی نامناسب را زیر نظر گرفته‌اند. هتلداران در پاتایا هشدار داده اند که در صورت عدم دریافت کمک مالی و وام، مشاغل آنها می تواند توسط سرمایه گذاران خارجی تصاحب شود.

پاتایا یکی از شهرهای تایلند است که ضربه شدیدی را از همه گیری کرونا دریافت کرده است. خیابان معروف واکینگ استریت شهر، با فیلم‌های آخرالزمانی زامبی ها مقایسه شده است. بسیاری از مشاغل در تلاش برای ادامه فعالیت خود در این دوران دشوار کرونایی بوده اند.

رئیس اتحادیه هتل ها گفت، گروهی از سرمایه گذاران خارجی که عمدتا چینی هستند، علاقه مند به خرید هتل در پاتایا بوده‌اند. وی از دولت خواست توجه بیشتری به وضعیت بخش هتلداری داشته و اقداماتی را برای رسیدگی جدی به مشکلات آنها انجام دهد. این امر باید شامل تعلیق پرداخت وام به موسسات مالی باشد که هتلداران از آن برای ادامه فعالیت خود استفاده کرده‌اند. وی همچنین اشاره کرد که نرخ بهره نیز باید کاهش یابد.

در سال ۲۰۱۹، چونبوری از ۱۸/۶ میلیون بازدید کننده ۲۷۶ میلیارد بات درآمد گردشگری دریافت کرد. با شیوع ویروس کویید ۱۹ در سال گذشته، درآمد به ۶۶ میلیارد بات و تعداد گردشگران به ۶/۹۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.