پل ساراسین در استان پوکت

به اشتراک بگذارید:

پل ساراسین (Sarasin Bridge) پلی است که قسمت اصلی استان پوکت و استان پنگ نگا در جنوب تایلند را به یکدیگر متصل می‌کند. این پل یکی از زیباترین پل‌های شناخته شده و حاوی تاریخ فراموش‌نشدنی‌ای از کشور تایلند است.

ساخت این پل ۶۶۰ متری با بودجه کل ۲۸ میلیون و ۷۷۰ هزار بات در سال ۱۹۵۱ آغاز شد و در ۷ ژوئیه ۱۹۶۷ رسماً افتتاح شد. نام آن از پوت ساراسین (Pote Sarasin)، نخست‌وزیر سابق تایلند، زمانی که وزیر توسعه ملی بود برگفته شده‌ است.

این پل در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۱۹۷۳ فاجعه فراموش نشدنی ای را رقم زد. دو عاشق جوان اهل پوکت با نام‌های تام و گِئو به خاطر عشق نافرجامشان، خود را از روی پل به داخل آب پرت کردند. تام از یک خانواده ضعیف و راننده اتوبوس محلی و کارگر تعویض لاستیک ماشین بود. گِئو از یک خانواده ثروتمند و دانشجو بود که سوار اتوبوس تام می‌شد. گِئو عضوی از یک خانواده متول بود و انتظار می‌رفت که با فرد ثروتمندی ازدواج کند. شناخت آنها از یکدیگر موجب ایجاد عشق میانشان شد. آنها به دنبال جلب رضایت پدر برای ازدواجشان بودند که او درخواست آنها را رد کرد. این امر موجب شد تا آنها دوباره یکدیگر را ببینند. پس از فرونشاندن عشق توسط پدر گِئو، آنها تصمیم گرفتند حال که نمی‌توانند با هم زندگی کنند، پس با هم به زندگی خودشان خاتمه دهند. در شب ۲۲ فوریه سال ۱۹۷۳، آنها خود را با یک لنگ به هم بسته و از پل ساراسین به داخل آب پریدند.

داستان این دو عاشق برای همیشه در حافظه پوکت باقی می‌ماند. در سال ۱۹۸۷ نیز یک فیلم تایلندی با نام ساپان راک ساراسین (Saphan Rak Sarasin)؛ ساراین، پل عشق، با بازیگری دو ستاره به نام‌های Chintara Sukapatana و Ron Banjongsang ساخته شده‌ است. پل ساراسین از آن زمان به یکی از جاذبه‌های توریستی تبدیل شده و یکی از شناخته شده‌ترین مکانها در پوکت است.

پس از ساخت پل جدیدی در کنار پل ساراسین این پل دیگر محل عبور و مرور اتومبیل‌ها نیست و تنها به صورت پل عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پل نور پردازی شده و غرفه‌هایی نیز برای گشت و گذار در ان برپا شده‌است.

تصاویر
موقعیت پل

بیشتر ببینید:





5 2 رای ها
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.