صادرات طلا و جواهرات تایلند افزایش یافت

به اشتراک بگذارید:

آقای سومد پراسونگ پونگچای، مدیر موسسه جواهرات و سنگهای قیمتی تایلند (GIT) روز دوشنبه (۱۱ مارس ۲۰۲۴) اعلام کرد که صادرات جواهرات و سنگ‌های قیمتی تایلند در ماه ژانویه به ۶۹۶/۹۶ میلیون دلار افزایش یافت که افزایش ۲۱/۵۳ درصدی و بهبود مستمر پنج ماه گذشته را نشان می‌دهد.

این رشد به بهبود اقتصاد جهانی، کاهش نرخ تورم جهانی و تلاش های وزارت بازرگانی برای ایجاد شبکه‌ و همکاری در تجارت جواهرات با شرکای تجاری جدید نسبت داده می شود. در نتیجه، ارزش کلی صادرات طلا به ۱/۱۶۶ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش قابل توجه ۵۹/۰۹ درصدی است.

بازارهای کلیدی صادرات تقریباً در تمام بازارها روند صعودی را نشان می‌دهد، که به شرح زیر است: آمریکا ۱۰/۷۱ درصد، ایتالیا ۰/۴۲ درصد، هنگ کنگ با ۶۲/۱۷ درصد، آلمان ۲۱/۹۷ درصد، هند ۶۶/۱۸ درصد، بلژیک ۸۲/۱۱، بریتانیا ۸/۰۴ درصد، قطر ۹۰۳/۳۹ درصد و ژاپن ۱۷/۲۹ درصد افزایش داشته‌اند. با این حال، در امارات متحده عربی ۷/۶۵ درصد کاهش داشته است.

آقای سومد گفت که علیرغم شروع بهبود اقتصاد جهانی، روند صادرات طلا و جواهرات در سال ۲۰۲۴ ممکن است همچنان با چالش‌های متعددی روبرو باشد. اینها شامل سیاست‌های پولی طولانی، ابهامات مربوط به جنگ اسرائیل و حماس، گسترش احتمالی درگیری‌ها، انتخابات کلیدی در چندین کشور، به ویژه آمریکا و بریتانیا، و تناقض بین چین و آمریکا هستند.

برای هدایت و مدیریت صادرات در سال جاری، او به کسب‌وکارها توصیه می‌کند از تمرکز بر محصولات سازگار با محیط‌زیست و منابع شفاف غافل نشوند. این امر نه تنها به این دلیل مهم است که مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای در مورد این جنبه‌ها نگران هستند، بلکه به این دلیل که بسیاری از کشورها در حال اجرای اقدامات بازرسی و مقررات برای کنترل آنها هستند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.