سه آفریقایی با بیش از پنج کیلو کوکائین در بانکوک دستگیر شدند

به اشتراک بگذارید:

ستاد مقابله با مواد مخدر تایلند (ONCB) روز دوشنبه (۱۱ مارس ۲۰۲۴) اعلام کرد، سه عضو یک شبکه مواد مخدر از غرب آفریقا به اتهام قاچاق بیش از پنج کیلو گرم کوکائین از آمریکا به این کشور، دستگیر شده اند.

سه مظنون که نام آن‌ها اعلام نشد، در تاریخ ۷ مارس در فرودگاه سووارنابوم در حالی که منتظر تحویل بار‌هایشان بودند، دستگیر شدند که بعداً کشف شد که ۵/۴ کیلوگرم کوکائین در داخل بار آنها پنهان شده بود

ریئس ستاد مقابله با مواد مخدر روز دوشنبه گفت که مظنونان، اعضای یک باند مواد مخدر در غرب آفریقا هستند که در قاچاق و جرایم دیگر در محدوده خیابان نانا در بانکوک فعالیت داشتند.

این دستگیری پس از آن صورت گرفت که ستاد مقابله با مواد مخدر یک ماه پیش عملیات سرکوب مواد مخدر را در خیابان نانا با اسم رمز نانا اون جای (نانا، ایمن) آغاز کرد.

ستاد مقابله با مواد مخدر تأیید کرده است که این سه مظنون تبعه خارجی، از سال ۲۰۲۰ با باندی در غرب آفریقا در صادرات مواد مخدر به تایلند همکاری کرده‌اند. آنها به حداقل چهار مورد مرتبط متصل هستند که در آن ۱۲/۷ کیلوگرم کوکائین و ۶ هزار و ۶۱۳ قرص اکستازی قاچاق شده است که شامل هفت شهروند خارجی و یک زن تایلندی هستند.

به گفته پلیس، ۴۹ مظنون از ۴۱ پرونده مرتبط با مواد مخدر در سال گذشته دستگیر کرده‌اند، این در حالی است که در سال ۲۰۲۲، تعداد ۳۲ مظنون در پرونده‌های مشابه دستگیر شده بودند.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.