طب سنتی در تایلند و فواید جسمی و روحی ماساژ بر روی انسان

به اشتراک بگذارید:

«ماساژ» و «تایلند»، دو کلمه‌ای که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند با نتیجه ترکیب عقاید، تفکرات و بینش‌های متفاوتی روبرو می‌شویم، گردشگری که در بدو ورودش به تایلند، ماساژ را در مکان‌هایی تجربه می‌کند که واقعا مرکز تخصصی ماساژ نیست باعث می‌شود تا برداشت نادرست خود را با ترکیبی از تخیلات ساختگی خود در برگشتش به کشور با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارد و همین زنجیره باعث می‌شود طب سنتی یک کشور که صد‌ها سال برای توسعه آن تلاش‌ شده است، بطور نادرستی تبلیغ شود که هم اسم یک کشور و هم هنر آن با نگرش برخی گردشگران زیر سوال برود.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم بطور مختصر به طب سنتی، ماساژ درمانی و فواید آن بپردازیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود.

طب سنتی و ماساژ در تایلند

مردم تایلند زندگی طولانی مدت و شادی دارند و این به سبب سبک زندگی ساده ای است که پیشه کرده‌اند. زندگی آنها از طبیعت و عناصر فراوان آن نشات گرفته است. آنها نگرش مثبت به امور دارند و به کارگیری قابلیتهای متنوع گیاهی را در سلامتی مفید میدانند. این واقعیتی است که در میان مردم این کشور از قرنها پیش و نسل به نسل نهادینه شده و به آنها آگاهی بخشیده است. به سبب همین تنوع گیاهی در هرکجای تایلند امکانات اسپا به وفور یافت میشود. این قابلیت‌ها، فنون و مهارتهای قابل توجهی را برای توسعه ماساژدرمانی فراهم کرده و بی اغراق نیست ادعا کنیم ماساژ درمانی از دیرباز نوعی هنر در قاموس مردم این کشور بوده است.

در قدیم کودکان ماساژ را می آموختند تا به بزرگترهایشان کمک کنند سرزنده و سرحال باشند. امروزه این هنر مرزهای این کشور را درنوردیده است و به عنوانی یک سبک درمانی در سرتاسر جهان آموزش داده میشود. تایلند، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز درمان سنتی در جهان شهرت دارد. چه برای سلامتی و چه برای استراحت؛ گردشگران از سرتاسر جهان از این مهارتهای سنتی بهره میبرند. با در اختیار داشتن سابقه تاریخی در درمان سنتی و فرهنگ میهمان نوازی در مردمان این کشور، این مهارتها همسویی سلامتی ذهن و بدن را ایجاد میکنند.

معبد پو (Wat Pho) در بانکوک خاستگاه پیدایش ماساژ تایلندی است. در عمارت مرکز آموزش ماساژ این معبد، جایی که سبکهای گوناگون ماساژ تایلندی را آموزش میدهند. فنی که تایلندی ها باور دارند در آن نوعی «آگاهی درونی» نهفته است، آموزش داده می‌شود.

ماساژ، درد عضلانی را تسکین میبخشد؛ تنشهای بدن را رها کرده و رگ به رگ شدگی بخشهایی از بدن را بهبود میدهد. به سبب فشارهایی که در برخی از نقاط بدن وارد میشود گردش خود را تسریع میکند. با تمرکز بر سلسله اعصاب بدن، موجب میشود تا تمدد اعصاب به بهترین شکل ممکن تجربه شود. نه تنها بر عضلات بلکه بر غضروف ها، زانو، کتف و آرنج نیز تاثیرات آرامش بخش دارد.

ماساژ پا تاثیری عالی بر تمامی اعضای بدن دارد. نوع دیگری که از آن به عنوان «ماساژ سلطنتی» یاد میکنند روش سنتی است و تاثیر درمانی آشکاری دارد. این روش بیشتر برای اعضای خاندان سلطنتی مرسوم است که در برای عموم نیز این روش فراگیر شده است.

این مهارتها مجموعه تاثیراتی است که ذهن و بدن را هوشیار میکند و استرسها را دور نگاه میدارد.

زمانی که از یک برنامه ورزشی و یا پرواز طولانی بازمیگردید، تجربه چنین ماساژی که در ایران نیز به تدریج فراگیر میشود؛ آرامشی لذتبخش برای شما ایجاد میکند.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.