طرح بازگشایی مشاغل برای مشتریان واکسینه شده در بانکوک

به اشتراک بگذارید:

بخش خصوصی تایلند طرح بازگشایی مشاغل خود به نام «سند باکس بانکوک» را به دولت ارائه کردند.

رئیس اتاق بازرگانی تایلند گفت که آنها طرحی را برای شروع مجدد مشاغل در بانکوک با محدود کردن مشتریان خود به افراد واکسینه شده، ابداع کرده اند. ایجاد استاندارد و گواهینامه ایمنی کویید ۱۹، ایجاد گذرنامه سلامت دیجیتالی و شروع به کار در مقیاس کوچکتر با یک برنامه آزمایشی، سه مرحله پیشنهادی برای راه‌اندازی و اجرای طرح سند باکس بانکوک می‌باشند.

  • اولین قدم ایجاد یک سیستم مشابه با گواهینامه SHA Plus است که قبلا توسط هتل ها و مشاغل گردشگری در سند باکس پوکت مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم تضمین می کند که مشاغل دارای مجوز در سند باکس بانکوک حداقل ۷۰ درصد از کارکنان خود را واکسینه کرده اند و دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی برای محافظت در برابر کویید ۱۹ را دنبال می شود.
  • دومین گام در سند باکس بانکوک یک سامانه تأیید است که نشان می‌دهد چه کسانی واکسینه شده و نسبتاً از خطر کووید ۱۹ ایمن هستند. این گام گذرنامه سلامت دیجیتالی مانند اپلیکیشن مور پروم برای افراد واکسینه شده را ارائه می‌کند که قبلا اطلاعات از این قبیل در پایگاه داده دولتی ذخیره شده‌اند، بنابراین تأیید آن آسان خواهد بود. این پیشنهاد همچنین از استفاده از کیت های آزمایش آنتی ژن برای اثبات ایمن بودن مشتریان اشاره می‌کند که جزئیاتی در مورد آن منتشر نشده است.
  • آخرین گام در برنامه سه مرحله‌ای، آغاز بازگشایی در مقیاس کوچک است. در این مرحله به بازگشایی تدریجی طرح سند باکس بانکوک اشاره می‌کند که تعداد کمی از مشاغل خرده فروشی که آماده پایبندی به مقررات این طرح هستند، آزمایش خواهند کرد. مشاغل باید مایل و قادر باشند از دستورالعمل ها و قوانین به دقت پیروی کنند تا ایمنی همه افراد تضمین شود.

طرح مشابهی که “Sandbox Factory” نام دارد قبلاً در بخش صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است که با جداسازی کارگران صنعتی آلوده به ویروس و واکسینه کردن آنها، ایمنی و اطمینان را در تجارت صادرات حفظ می کند.

در همین حال، ستاد مدیریت وضعیت کووید ۱۹ امروز ۱۸ هزار و ۵۰۱ مورد جدید کرونایی و ۲۲۹ مرگ و میر ناشی از کرونا را گزارش کرده است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۶۰۶ مورد بهبود یافته ثبت شده است. تایلند در حال حاضر ۱۸۶ هزار و ۹۳۴ مورد فعال کروایی دارد. از اول آوریل، این کشور ۱/۰۹۲/۰۰۶ مورد کویید ۱۹ را به ثبت رسانده است.


بیشتر بخوانید:





5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.