فصل بارانی تایلند امسال با تاخیر شروع می شود

به اشتراک بگذارید:

بنا به اعلام سازمان هواشناسی تایلند، پیش بینی می‌شود فصل بارانی سال جاری یک تا دو هفته، احتمالاً از هفته چهارم ماه می، با تاخیر آغاز شود که تا اواخر ماه اکتبر ادامه خواهد داشت.

انتظار می‌رود میزان بارندگی در مقایسه با سال گذشته، که در طول فصل بارندگی یک درصد بیشتر از میانگین، و در طول سال ۶ درصد بیشتر از میانگین بارندگی‌ها بود، نزدیک به سطح متوسط باشد.

برای نیمه اولیه فصل تا جولای، بارش‌ها به میزان متوسط پیش بینی می شود. با این حال، افزایش ۵ درصدی از میانگین بارندگی از ماه اوت تا اواخر اکتبر محتمل است. به دلیل بارش‌های کم و پراکنده تا نیمه‌ ماه جولای، کمبود آب برای مناطق کشاورزی، به ویژه مناطق خارج از سیستم آبیاری و مستعد به خشکسالی، موضوعی مهم و نگران‌کننده‌ خواهد بود. این وضعیت نیازمند استفاده بهینه از آب در این دوره خواهد بود.

انتظار می‌رود از ماه اوت تا اکتبر، این کشور با طوفان‌های شدید باران و طوفان‌های استوایی احتمالی همراه با پتانسیل وقوع سیل‌های ناگهانی در مناطق مختلف مواجه شود. پیش بینی می شود مناطق شمال شرق و شمال در ماه‌های آگوست و سپتامبر مورد اصابت یک تا دو طوفان گرمسیری قرار گیرند.

در ماه اکتبر، شمال و شمال شرق شاهد کاهش بارش‌ها و کاهش دمای هوا در ساعات اولیه صبح خواهد بود. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که بیش از نیمی از مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی همچنان شاهد بارش‌های شدید از جمله بارش‌های سیل آسا باشند. این امر به یک توده هوا با فشار بالا از سمت چین که به شمال تایلند حرکت می‌کند و یک خط موسمی که مناطق مرکزی، شرقی و جنوبی را فرا می‌گیرد، نسبت داده می شود.

در نهایت، انتظار می‌رود که تغییری در موسم بارانی از جنوب غرب به شمال شرق رخ دهد که الگوهای بارانی منطقه‌ای را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد.


بیشتر بخوانید:






5 1 رای
نمره دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمام نظرات

محتوای تولید شده در این رسانه محافظت می‌شود.